Kees van der Spek ‘dé perfecte SBS 6-presentator’

Foto: SBSKees van der Spek, presentator van Graf Zonder Naam en Oplichters in het Buitenland, past perfect bij SBS 6. Dat vindt tv-kenner Angela de Jong, schrijft ze in het AD. De Jong kijkt graag naar de SBS’er. “Met zijn wilde krullen, zwarte T-shirt, cowboylaarzen en gespierde armen boezemt hij ontzag in. Tegelijkertijd is hij dé perfecte SBS 6-presentator: Een Heel Gewone Kerel. Zo praat hij, zo gedraagt hij zich. Met die lijzige stem en opvallende ‘r’ is hij bijna een atypische tv-persoonlijkheid.”

Er is één ding wat De Jong niet begrijpt. “Die armbandjes. Die intrigeren me mateloos. Omdat ik dat Jeroen Pauw-trekje niet kan rijmen met de rest van zijn voorkomen. Daar moet een verhaal achter zitten.

De Jong vindt Van der Spek heldhaftig. Ze noemt hem ‘in z’n eentje zo ongeveer het hele A-Team’. “Hij is vindingrijk, onvermoeibaar en nergens bang voor.”

Van der Spek was jarenlang de rechterhand van Peter R. de Vries.

De AD-column van Angela de Jong kunt u lezen via Blendle.

12 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Flits Bom
juli 1, 2016 08:07

Ik vind het maar een simpele joop met zijn half tamme tattoo.

Gast
Woodstock
juni 30, 2016 18:00

Vermakelijk hoor al die puberale opmerkingen van de gefrustreerde typpetjes hierboven. Maar even serieus, ga ff een ondeugend boekje lezen of DVD-tje, want je tekortkomingen hier telkens uitten is best wel …. euh… tirest en sneu.

Kees van der Spek, Alberto Stegerman en de dames van HvNL zie ik als échte SBS gezichten.

Hoop dat SBS meer van dit soort mensen aannemt.

Gast
Mark
juni 30, 2016 15:09

Die Angela is waarschijnlijk tijdens het schrijven al van haar stoel gegleden.

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:21

Ik wil niet negatief denken, maar denk dat Frits Sissing hier beter past.

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 13:29

@danny

Het is maar wat je lekker noemt.

Gast
simon
juni 30, 2016 12:33

Dit is waar Nederland goed in is.
Hokjes denken.
natuurlijk is Kees goed bij sbs
maar kan ook goed bij de tros/avro.

Gast
[dannyºlinkers).nl
juni 30, 2016 12:21

Wie is dat lekkere wijf dat hij altijd bij zich heeft?

Gast
Herman
juni 30, 2016 12:15

Voor SBS maar niet voor iedereen. Ik vind dat het te lang duurt voordat het tot de ontknoping komt. Daardoor wordt het programma een beetje saai. Spannende reclame fragmenten maar daar ik ook alles mee gezegd.
Peter R. de Vries zijn programma’s zijn wel vanaf het begin tot het eind spannend om te volgen, die boeien de kijker tenminste.

Gast
Marcel
juni 30, 2016 11:40

Ze heeft wel gelijk, maar ze krijgt er zelf ook wel jeuk van he die Angela. Zonder dolle, hij doet het prima. Ik kijk al zijn programma’s waarvan nu herhalingen te zien zijn. Kan niet wachten op zijn nieuwe afleveringen van welk programma dan ook.

Gast
rara
juni 30, 2016 11:26

Ol begrijp zelf niet wat ik schrij, vandaar mijn achterlijke gebruikersnaam!

Gast
BRAAK
juni 30, 2016 11:21

Die De Jong wordt er behoorlijk nat van zo te lezen.

Gast
gtstfites
juni 30, 2016 11:19

Kees van de spek is geweldig ik kijk elke week vol verbazing en verwondering naar Oplichter in het buitenland. Laats ging hij met gevaar voor eigen leven een Argetijnse wijk in. en Graf zonder naam is ook goed in elkaar!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen