EenVandaag-ster Bas van Werven terug naar BNR

Foto: TROSBas van Werven verlaat EenVandaag om weer terug te keren bij BNR Nieuwsradio. Hij volgt Tom van ’t Hek op als presentator van De Ochtendspits. Dat heeft BNR laten weten. Van Werven is vanaf 5 september elke werkdag tussen 6.00 en 10.00 uur te horen bij de zender, net als vroeger. “Het is geweldig om terug te kunnen keren naar dit prachtige radiostation en dit mooie tijdstip. Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier bij EenVandaag gewerkt, maar BNR is altijd in mijn hart gebleven.”

Oude liefde roest niet, aldus Van Werven. “Ik heb er heel veel zin in en zie grote mogelijkheden voor BNR in de toekomst.”

Hoofdredacteur Sjors Fröhlich is ‘ongelooflijk blij’ dat Van Werven terugkomt bij BNR. “Het valt niet mee om iemand als Tom van ’t Hek te vervangen als ochtendpresentator. Bas heeft al met dat bijltje gehakt en na al die jaren werd zijn naam nog regelmatig genoemd.”

Van ’t Hek stopt omdat hij het vroege opstaan niet meer trekt. “Bijna 3,5 jaar gaat de wekker om 04.00 uur. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.”

Bij zijn aantreden was Van ’t Hek de opvolger van Humberto Tan. Hij was weer de opvolger van Van Werven, die BNR in 2010 verliet om aan de slag te gaan voor EenVandaag.

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
echtwaar
juli 1, 2016 18:51

Nu ik er over nadenk, het is voor een bolletje als Bas natuurlijk veel beter op radio te zitten. Geen gezicht op TV.

Gast
echtwaar
juli 1, 2016 18:48

Ben dolblij dat bolletje Bas van Werven verdwijnt bij EenVandaag. Past gewoon niet en misschien wel bij het zendertje onnozel BNR.

Gast
Huiskamer
juli 1, 2016 08:47

De man die zo’n haat heeft tegen Die-Wilders en dat iedere keer wilde uiten.
Referenda verafschuwt (EU, Oekraïne, Brexit. Het volk moet niet denken dat doen zijn VVD vriendjes wel)
Bij hem heb ik nooit een nuance kunnen ontdekken. Geen objectiviteit.
Next.

Gast
Bieter
juli 1, 2016 07:30

@Mark, Ja meneer Mark laten wij het eens over van Werven zijn figuur hebben, kan je niets beter bedenken? Hersenloze genotsknop!!!

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 23:29

Jammer, zie hem liever dan dat lelijke gotic mens

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 22:38

@Enrico
Een keer “eens” lijkt me genoeg

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 22:36

Deze man is gemaakt voor de radio: goede stem, intelligent en niet het uiterlijk voor tv.De voice-overs kan hij gewoon blijven doen .

Gast
Toffe peer
juni 30, 2016 18:45

Een leuke gezellige tikje foute en stoute man, jammer zijn vertrek maakt eenvandaag een stuk minder watchable. Hij heeft zich toch niet laten intimideren door de voormalige rtl4 dame? BNR vind ik weinig soeps en npo 1 mag wel wat meer diepgang. Een kruising tussen die 2 zou het beste zijn.

Gast
Mike
juni 30, 2016 18:19

Goeie zet.

Gast
insider
juni 30, 2016 16:02

Goede ontwikkeling. Hij is in de eerste plaats een radio man, en een hele goede….
Als nu ook Paul van Liempd terug gaat naar BNR, schieten de luistercijfers daar omhoog!
Radio 1 heeft concurrentie nodig, want daar wordt tegenwoordig budget verbrandt.

Gast
Bonnie Kreukhoven
juni 30, 2016 15:56

“Ster” ook echt ….

Gast
eva
juni 30, 2016 15:40

Gaat lekker daar bij 1vandaag. Een na de ander wordt weggewerkt. Gaat de top nu ook eens weg of heft dit mooie programma zichzelf op met al dit slechte nieuws?

Gast
Zapp
juni 30, 2016 15:37

Jaap jongbloed heeft geen werk en gaat 1vandaag doen. Zeg dan gewoon hoe het zit….

Gast
Enrico
juni 30, 2016 15:31

@g

Misschien moet je zelf eens terug naar school en je spelling eens bij laten spijkeren.

Gast
Keesjan
juni 30, 2016 15:18

Ik vind het JAMMER! Goeie kerel,goeie stem en een persoonlijkheid. Ik wil geen onsje van hem missen!

Gast
[dannyºlinkers).nl
juni 30, 2016 15:12

Nee, is PhotoShop.

Gast
Mark
juni 30, 2016 15:11

Hij is wel flink afgevallen. Die was nog breder van Marc van der Linden.

Gast
g
juni 30, 2016 15:08

even off topic – wel avrotros- wat een walgelijk programma zit ik nu te kijken …de stoutste jongen van de klas – over ’t paard gebeurde mensen & diti precentatrice mevr.Tensen – voegt werkelijk niets toe

Gast
Al mijn reacties worden vastgehouden enz..
juni 30, 2016 15:05

Van Werven moet je horen, niet zien.

Gast
Annet Jongstra
juni 30, 2016 14:53

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:50

Hij heeft wel een goede stem en kan wel wat neer zetten in de ochtend. Maar hoop wel dat BNR nu eens een volgende stap gaat maken. Iets meer toegankelijker nieuws brengen, het is nu allemaal wat te zakelijk en echt radio voor ondernemend Nederland. Van dat imago moeten ze eens af. Als dat ten kosten van de naam moet gaan, want de B staat nog steeds voor ‘Business’, dan moet dat maar. Gewoon nieuws radio voor iedereen wat goed te behappen is, dat moet de nieuwe formule worden.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen