Tim den Besten begrijpt niets van Jan Smit-reclames

Tim den Besten, ook wel bekend als de poepende VPRO-ster, vindt het onbegrijpelijk dat Jan Smit het gezicht van optiekketen Pearle Opticiens is geworden. Dat zegt het televisietalent op Twitter. Smit speelt de hoofdrol in de tv-spotjes van Pearle, waarin te zien is hoe hij in de haven van Volendam hartstikke hard ‘Pearle Pearle Pearle’ roept. “Ik vraag me zo af waarom Jan Smit dan reclame gaat maken voor Pearle. Want hij heeft toch al heel veel geld? Ik snap het niet“, aldus Den Besten.

De programmamaker kan zich bijna geen andere reden bedenken. “Of houdt hij gewoon heel veel van brillen? Of van reclame?

Den Besten vindt het verder ook afschuwelijk dat Smit in de commercials de tekst ‘Weet je wat ik wil, ik wil een gratis zonnebril’ zingt op de melodie van zijn eigen liedje Leef Nu Het Kan. “Terloops ook nog even een liedje van jezelf lopen verkrachten!“, roept hij.

De VPRO-programmamaker heeft sowieso niet zo veel met Volendammers. In het dorp wonen veel PVV-stemmers en dat zijn volgens Den Besten ‘kutmensen‘.

Meer in VPRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen