‘Editie NL is soort Jeugdjournaal voor volwassenen’

Tv-recensent Marcel Peereboom Voller van De Telegraaf vindt Editie NL een beetje kinderachtig. “Een soort Jeugdjournaal voor volwassenen“, noemt hij het in zijn column van vandaag. Vooral de social media-fetisj van de presentatoren stoort Voller. Het programma is net een volgersfuik, vindt hij. “Een bedelprogramma dat zoveel mogelijk kijkers aan zich wil binden via social media, om het merk te verstevigen. Dat de nieuwtjes erop worden afgestemd, is geen uitzondering.

Editie NL prijst bijna elke avond een poll aan die kan worden ingevuld op de website, verwijst constant naar de website met de opmerking ‘ging het u iets té snel?’ en vraagt de kijker te vaak om het programma te liken op Facebook, aldus Voller.

Voller zag in het programma een twaalf dagen oud nieuwtje over de tijdlijn van Instagram voorbijkomen, maar dat was volgens hem puur bedoeld om de boodschap ‘Volg Editie NL op Instagram’ in beeld te brengen.

‘Volg je ons nog niet? Doe het dan nu’, bedelt Steef. Margreet neemt over en vraagt ons of we de nieuwste dansrage al onder de knie hebben? Nee? ‘Ga dan nu naar ons YouTube-kanaal voor het instructiefilmpje!’

Vollers like blijft uit. Hij heeft er zijn buik vol van.

Editie NL noemt de kritiek van Voller een ‘goed punt’. “Was inderdaad een beetje veel. Maar volg jij ons eigenlijk al?“, aldus de nieuwsrubriek op Twitter.

De Telegraaf-column van Voller kunt u lezen via Blendle.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen