SBS gaat voetbalfragmenten verspreiden via Twitter

SBS 6 gaat videofragmenten van opvallende momenten in Champions League-wedstrijden verspreiden via Twitter. Deze service aan de kijker wordt gesponsord door Heineken. Dat heeft de tv-zender vandaag bekendgemaakt. De Champions League is sinds dit seizoen live te zien via SBS 6, SBS6.nl en Nu.nl. En de highlights komen straks bijna live op Twitter. “Naast de kijkers, kan het publiek dat niet zit te kijken hierdoor toch zo snel mogelijk de hoogtepunten zien.

De videofragmenten worden gepubliceerd via het Twitter-account van SBS 6. Iedereen is vrij om de videofragmenten te delen.

Het is volgens SBS de grootste Twitter Amplify-deal in Nederland tot nu toe. “Het doel van de betrokken bedrijven is om hiermee de volgende stap te zetten om de beleving van de UEFA Champions League-wedstrijden verder te verrijken.”

Twitter Amplify is een dienst kunnen mediabedrijven en merken datgene wat mensen op tv bezighoudt, bij fans en doelgroepen op Twitter opvolgen.

Uiteraard geeft het mediabedrijf, in dit geval SBS, de content niet gratis weg. De sponsor, in dit geval Heineken, betaalt en wordt ook genoemd.

De eerste campagne met Twitter Amplify werd in 2014 uitgevoerd in Nederland. Schaatsbeelden van de NOS kwamen toen terecht op Twitter met Samsung als betalende partij.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen