‘Kinderen vinden Zapp beter dan commerciële zenders’

Foto: MAXKinderen vinden NPO Zapp de beste kinderzender van Nederland. De publieke tv-zender, die uitzendt op het kanaal van NPO 3, krijgt van kinderen tussen 6 tot 12 jaar het hoogste rapportcijfer. Dat blijkt uit een imago-onderzoek van Intomart GfK, meldt de NPO. Met gemiddeld een 7,9 laat NPO Zapp de andere kinderzenders, zoals Nickelodeon en Disney XD, ver achter zich in waardering. “De commerciële kinderzenders scoren gemiddeld een 7,0“, weet een zegsvrouw van de NPO.

NPO Zapp was in 2015 de best bekeken zender onder 6 tot 12-jarigen. “En voor het eerst in haar vijftienjarig bestaan is NPO Zapp ook de grootste zender in de leeftijd 9 tot 12 jaar. Daarmee is NPO Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij alle groepen kinderen.”

Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek blijkt dat het marktaandeel van NPO Zapp onder 6 tot 12-jarigen groeide van 19,4 procent in 2014 naar 21,7 procent in 2015. “Dat is het hoogste aandeel ooit in deze doelgroep sinds de start van de zender vijftien jaar geleden.”

Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO Zapp, is trots op alle makers van de programma’s: “Je ziet dat kinderen onze Nederlandse programma’s over het echte leven zoals Freek in het Wild, BZT-show en SpangaS ontzettend waarderen. En ze steken er ook nog iets van op!

De best bekeken NPO Zapp-programma’s in 2015 waren de Intocht van Sinterklaas (NTR), Het Sinterklaasjournaal (NTR), Het Klokhuis (NTR), NOS Jeugdjournaal, SpangaS (KRO-NCRV) en de BZT-show (KRO-NCRV).

Maar ook de nieuwe programma’s Bommetje (AVROTROS) en de Zapp Magic Battle (AVROTROS) staan hoog in de lijst. Net als de kersverse kerstserie van dit jaar Kasper en de Kerstengelen (AVROTROS).

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen