‘Waarom mag Netflix wel en BNR niet in STER-blok?’

Mediakenner Marianne Zwagerman, die aan de wieg stond van PowNed en WNL, begrijpt er niets van dat de NPO weigert om reclameboodschappen uit te zenden van concurrent BNR Nieuwsradio. Dat schrijft ze in haar column voor BNR. Zwagerman vindt concurrentie al een ‘raar woord uit de mond van een overheidsinstelling’, “maar het wordt ook nogal willekeurig gebruikt. Netflix mag bijvoorbeeld wel adverteren, want een betaalkanaal is geen concurrentie, vindt het verkooploket.”

Ze kan er met haar verstand niet bij. “Uhuh, alsof Netflix niet keihard concurreert op de kijkcijfermarkt en bij het aankopen van rechten van series en films.”

Zwagerman is er blij mee dat VVD-Kamerlid Ton Elias zich nu met dit dossier bezighoudt. Eerder dook hij al in de voetbaldeal van de NOS met FOX. “Maar ja, dat ging over voetbal. Dat vindt Hilversum blijkbaar belangrijker dan gezonde journalistiek.”

BNR-baas Sjors Fröhlich zegt in een reactie dat hij altijd bereid om de STER-zendtijd te vullen ‘met leuke commercials’.

Lees ook: Publieke Omroep weigert BNR-commercials (maart 2015)

De BNR-column van Zwagerman kunt u lezen op de website van de radiozender.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen