Publieke Omroep weigert BNR-commercials

De STER weigert commercials van BNR Nieuwsradio uit te zenden bij de Publieke Omroep. De commerciële zender overweegt daarom juridische stappen. Dat heeft BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich vandaag laten weten. BNR start half april een grote campagne en wil onder meer adverteren bij de NPO. “De STER beroept zich op zijn reglement, waarin staat dat partijen mogen worden geweigerd als deze schade toebrengen aan de STER of de Publieke Omroep“, legt Fröhlich uit.

Onzin, vindt hij dat. “Het kan niet zo zijn dat een publieke organisatie, waar we allemaal aan meebetalen, partijen buitensluit. Ik denk dat het verstandig is dit eens goed uit te pluizen. Naar mijn mening is deze opstelling van de STER juridisch niet houdbaar en eigenlijk belachelijk.”

Vorig jaar lukte het BNR om onder een andere naam toch reclame te maken op de STER. Na de eerste uitzending werd die spot direct van de zender gehaald. Fröhlich: “Naar aanleiding van de trojan-actie van vorig jaar is de discussie opgestart. Laten we nu maar eens uitzoeken hoe het echt zit.”

Volgens Fröhlich zal BNR Nieuwsradio ook het Commissariaat voor de Media vragen een uitspraak te doen.

Zelf geeft BNR Nieuwsradio overigens volop ruimte aan programma’s en omroepen van de Publieke Omroep om reclame te maken. Zo waren de afgelopen tijd onder meer spots te horen voor de VARAgids en de tv-series De Fractie en Speeches van de NPO.

Lees ook: BNR en Radio 1 kibbelen op de radio

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen