SBS-baas: ‘Televisie is sexy, hot en effectief’

Peter Mulder, de commercieel directeur van SBS Broadcasting, is benoemd tot voorzitter van SPOT, de stichting ter promotie van televisiereclame. Dat heeft de organisatie laten weten. Als SPOT-voorzitter wil Mulder het imago van tv-reclame een oppepper geven in tijden dat de consument steeds vaker voor on demand videodiensten kiest. “Tv is sexy, hot en effectief. Be good and tell it. Op beide elementen gaan we vanuit SPOT de komende periode nog meer focus leggen“, zegt hij.

Er is een toenemende schaarste van het kunnen bereiken van de massa, aldus Mulder. “De kijktijd van lineaire tv staat onder druk, maar de groei van consumptie van kwalitatieve videocontent accelereert.”

Rapportage van deze kijktijd en het door ontwikkelen van dataverrijking om lineaire tv nog meer accountable te maken, heeft volledige focus van alle betrokken partijen in de keten.”

Mulder is sinds drie jaar werkzaam bij SBS Broadcasting. Daarvoor was hij onder meer Commercieel Directeur bij de 538 Groep. Hij is de opvolger van ex-STER-directeur Arian Buurman, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is.

Het SPOT-bestuur wordt gevormd door Peter Mulder (SBS Broadcasting), Ton Rozestraten (RTL Nederland), Susan van Geenen (Fox International Channels), Rogier van de Paverd (Viacom), Marieke van Echtelt (Ster) en SPOT-directeur Michel van der Voort.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen