Frank Lammers loopt binnen met tv-reclame Jumbo

Foto: Leendert JansenFrank Lammers krijgt ontzettend goed betaald voor zijn acteerwerk in de tv-reclames van Jumbo Supermarkten. Dat vertelt hij in een interview met HP/DeTijd. Acteren in reclames verdient onwijs goed, aldus Lammers. “Je kan één keer cashen als acteur in Nederland. En als je dat kan, vind ik dat je dat moet doen, zeker als je een gezin hebt. Voor het bedrag dat ik daarvoor krijg, moet ik twintig films doen. Maar onzeker is het niet. Ik kan ook prima zonder die commercial“, aldus de bekende acteur.

Toch is geld altijd een probleem in met name de filmwereld. “Ik initieer zelf gewoon heel veel dingen. Door bijvoorbeeld geld te gaan zoeken, buiten het Filmfonds om, want dat functioneert echt niet op dit moment.”

De telefilms die het Filmfonds steunt, hebben ieder jaar een thema. “Dit jaar is dat de romantische komedie. Daar zakt je broek van af! Die hebben we echt wel genoeg! Dat is absurd. Dat slaat nergens op. Die lui zijn met totaal andere dingen bezig dan waar ze mee bezig moeten zijn.”

Lammers (43) heeft nog een lange carrière te gaan. Volgens hem krijgen acteurs naarmate ze ouder worden alleen maar méér rollen. “Wij hebben het enige vak ter wereld waar zelden mensen bij komen en vooral mensen afvallen.”

“Dus hoe ouder je wordt, hoe minder mensen er over zijn. Als je vijftig bent, komt er niet iemand bij die opeens kan acteren.”

Het HP/DeTijd-interview met Lammers kunt u lezen via Blendle.

16 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
variabel
januari 28, 2016 08:29

Je kunt denken dan wel zeggen wat je wilt, deze Lammers is lekker slim! Door Jumbo loopt hij al lekker mompelend binnen. Hoeft hij dus niet voor z’n centjes te werken, want, iets aanprijzen gaat vanzelf, kost geen moeite. Hoewel, daar ben ik toch niet zo zeker van.

Gast
mark
januari 27, 2016 15:15

Natuurlijk kiest hij voor Jumbo want acteren kan hij echt niet. Het is volgens sommige een aardige gozer nou ik heb hem een keer gesproken en waarschijnlijk was hij dronken want wat een vervelende arrogante zak hooi.

Gast
Jackie
januari 27, 2016 14:11

Walgelijke vent.
Steekt zijn negatieve mening over “rechts Nederland” niet onder stoelen of banken.
Typisch gevalletje van “Links lullen maar rechts vullen”

Gast
hemeltje
januari 27, 2016 10:22

deze man alleen in brabant uit zenden daar vinden ze alles goed.

Gast
Legion
januari 27, 2016 09:51

Sinds z’n vervelende optreden een keer als gast bij VI vind ik dit maar een naar mannetje. Ben toen echt finaal op hem afgeknapt, wat een lul zeg.

Gast
Gonzo
januari 27, 2016 09:41

En hij doet er niet moeilijk over, geweldig.

Gast
Anoniem
januari 26, 2016 22:44

Goede acteur! Top gozer! Leuke reclames. Ja hij krijgt er goed voor betaald en dat is goed voor hem. Had iedereen aangepakt als hij of zij de kans had gekregen. Dat gezeur hier altijd over geld wat een ander verdiend. Allemaal jaloers dat ze het zelf niet kunnen krijgen.

Gast
mark
januari 26, 2016 16:54

Ik zou ook voor het geld gaan want dat betaalt beter dan af en toe een filmrol.
Eén nadeel van dat Jumbo “gevoel” komt hij nooit meer af.

Gast
rakker
januari 26, 2016 15:52

Evert, wil je het adres van een audicien?

Gast
evert
januari 26, 2016 14:41

Onverstaanbare mompelaar.

Gast
Vincent
januari 26, 2016 14:18

Mede door al die reclames is zijn deelname aan welke film ook minder boeiend. Ik bekijk ze in ieder geval niet meer. Beetje smoezelige man ook.

Gast
Marc E. Putto
januari 26, 2016 14:02

ideaal inderdaad, 1 dagje draaien op de set en dan na een paar weken wederom.
dit dan een keer of acht a tien per jaar en 2-3 ton rijker.

Gast
Menno
januari 26, 2016 13:54

En Frank Lammers doet altijd een typetje. En is dat zelf ook geworden. Net als Andre van Duin een scheve mond heeft gekregen is hij een parodie op zichzelf geworden. Jammer.

Gast
Ks
januari 26, 2016 13:40

Vriendelijke man zonder kapsones. Kijk graag naar de leuke reclames van deze man. Vooral dat huiselijke sfeer spreekt mensen aan. Heb meer waardering voor deze man gekregen toen hij in de hol van de leeuw was gegaan naar de vluchtelingen over de grens. Toffe kerel zonder veel poespas.

Gast
Edwin
januari 26, 2016 13:34

Frank is ook nog de vaste stem van de reclamespotjes van TUI !

Gast
Nick Houtsma
januari 26, 2016 13:20

en toch heeft dit impact gehad op status en verkoop michel de ruyter, ben ik van overtuigd

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen