Arie Boomsma verliest kijkers op Net5: -25 procent

Geplaatst op vr 29 jan 2016 om 8:55

Net5 ziet de kijkcijfers van prestigeproject The Island inzakken. De Arie Boomsma-show kwam donderdag met de tweede aflevering uit op 390.000 kijkers en 6 procent marktaandeel, een daling van 25 procent ten opzichte van vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net5 sprak vorige week, toen er 522.000 mensen inschakelden, nog van een ‘hoopvolle’ start. In de commerciële doelgroep was het zelfs de beste programma-introductie op de zender sinds 2009. 

Helaas voor Net5 bewegen de kijkcijfers zich één week na de start al behoorlijk de verkeerde kant op. Het is ook jammer voor Boomsma, die zijn succesvolle carrière bij KRO-NCRV heeft ingeruild voor een onzeker avontuur bij SBS.

Toch zijn de cijfers in de commerciële doelgroep nog zeer acceptabel, laat SBS weten. Vorige week werd in de doelgroep 11,6 procent marktaandeel behaald en deze week is dat 9,2 procent. “Dat is voor Net5 heel goed.

The Island luidt de vernieuwing bij Net5 in. Sinds vorige week donderdag heeft het tv-station een nieuw logo en een nieuwe vormgeving.

Net5 wil niet langer alleen vrouwen, maar vrouwen én mannen tussen de 20 en 54 jaar aanspreken.








25 Reacties op “Arie Boomsma verliest kijkers op Net5: -25 procent”


  1. Anoniem

    Meest ongeloofwaardige “survival-expert”, die Arie, ooit! Geef ons iemand a la Bear Gryllz! HOEHA!

  2. ...

    Was te verwachten dit.

  3. Fan

    Wat zonde! Eindelijk weer een leuk nieuw programma en dan kijkt er niemand…

  4. Rick

    Slecht gecast. Langzaam. Momenten waarop het nep/gescript lijkt.

  5. mark2

    Eert leuk programma, wel wat veel herhaling voor en na reclames, maar dus gewoon echt leuk!

  6. ANONYMOUS

    Het hele tv landsschap wordt verziekt door kijkcijfers en teveel zenders
    SBS heeft gewoon te lijden aan het RTL kijkers syndroom
    dus kijkers die blindelings RTL 4 , opzetten en daar de hele avond naar kijken.
    en SBS veroordelen dat het niets is
    ik vind het een beetje een rare gewoonte van kijkers om naar een zender te kijken en dan hier schrijven hoe slecht RTL of SBS wel niet was

  7. Anoniem

    Ik zou als productiebedrijf voortaan zelf een castingredacteur in dienst nemen in plaats van draaideurkandidaten van AMF te kopen. Je ziet aan alles dat deze mensen zich té graag willen profileren op televisie. Niet zo gek, anders stonden ze niet ingeschreven bij AMF. Ga volgende keer gewoon de straat op en probeer kandidaten te vinden die zichzelf niet zo snel op zouden geven. Kost misschien meer tijd maar is de moeite waard.

  8. Tessa

    Alles wat van A Million Faces afkomst is crap.

  9. DOEI

    Gewoon stoppen met dit soort programma’s.

  10. Ron B

    Prima programma. Ik kijk er graan na. Arie doet het echt goed. Twee minpunten: te veel reclame (killing voor het programma) en te slomme montage.

  11. p

    als ik engelse en amerikaanse reality tv kijk dan is er vaak zo goed gecast.. Waarom kan dit in NL niet? producten zouden kandidaten die al eerder ergens aan mee hebben gedaan gewoon moeten uitsluiten..

  12. Olga

    Programma zelf is prima, maar de ‘instructiefilmpjes’ van Arie tussendoor maken het potsierlijk. En NET5: please, prop niet in werkelijk elke break de Holy Soda commercial. Overdaad schaadt, echt waar.

  13. Anoniem

    3 reklame is genoeg, 4x is te veel. Zondag om 22.40 is de Herhaling.

  14. Pia

    Ik ben vorige week afgehaakt.

  15. Marcel

    Of het gescript is weet ik niet, maar als er camera’s op mensen gericht zijn en je daar bewust van bent gaan mensen zich soms wel eens anders gedragen en zetten ze hun gedrag een beetje aan. Dan komt dat misschien gescript over, maar is dat het niet.
    Verder zijn de cijfers behoorlijk gezakt maar het was het wel het best scorende programma van Net 5 gisterenavond, en niet geheel onbelangrijk het marktaandeel was ook best ok. Verder was er erg veel concurrentie.

  16. Marcel

    P.s. Het is inderdaad wel langdradig, dat hele ‘geen vuur issue’ duurt te lang, misschien iets sneller snijden in de montage zodat het wat meer vaart krijgt.

  17. Televisiefreaks

    9 op de 10 programma’s die bij SBS zenders starten verliezen kijkers bij de tweede uitzending tov de eerste aflevering. Dat is inmiddels geen nieuws meer.

    RTL 4 laat daarentegen juist zien de kijkers meestal goed vast te houden in een reeks van afleveringen. De kans dat daar iets mislukt is vele malen kleiner, simpelweg vanwege de ijzersterke vooravond waar menig SBS medewerker jaloers op is.

  18. Wilsens

    Haal die irritante stem van Arie weg. Die voice-overstem elke keer is echt heel vervelend! Arie heeft een gewoon een hele betweterige toon!
    En verder; het programma is gecast met de meest vreselijke mensen er in!
    En het programma is gewoon saai!

  19. Henri V

    Laat Peking Express maar weer terug komen !

  20. Keesie

    Arie is vreselijk, dat toontje brr hij was er zelf niet eens bij, hoorde ik

  21. Marly van der velden Lover

    Donderdag begint ook al temptation island op rtl 5, wanneer houd het op met dit soort slappe aftreksels van expeditie robinson?

  22. Pieter

    Tja, dat krijg je met deze idiote programmering.
    Er staat niks voor, er staat niks na. Zelfde als een spits opstellen zonder middenvelders. Kansloos.

  23. fan

    Vond eerste aflevering erg leuk. Gisteren duurde erg lang door het gezeur over het mislukken van vuur maken. Hopelijk zit volgende week de vaart erin anders haak ik af.

  24. Martijnjdd

    De vele terugblikken na de reclame zijn bloedirritant. Alsof we als kijker niet kunnen onthouden wat er 5 minuten geleden is gebeurd.

  25. Jeroen

    De vele reclame’s en terugblikken zijn echt zwaar irritant. Bij het zoveelste reclameblok ben ik naar andere zender gegaan.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.