SBS 6 vijf maanden op rij boven gemiddeldes van 2014

Zendergroep SBS en vlaggenschip SBS 6 scoren nu al vijf maanden op rij boven de vergelijkbare maandcijfers van 2014. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek, heeft SBS laten weten. Met het binnenhalen van de Champions League weet SBS 6 sinds dit tv-seizoen beter op te boksen tegen concurrenten NPO 1 en RTL 4. Het station kwam in oktober uit op 9,7 procent marktaandeel in de doelgroep 20 tot 54-jarigen. Vorig jaar oktober was dat nog 9,0 procent, een groei van 8 procent.

SBS 6 had afgelopen maand vooral succes met zijn vertrouwde late night-blok, de Nederlandse drama-avond op maandag met onder meer Dokter Tinus, het voetbal doordeweeks en Undercover in Nederland op zondag.

In september, de eerste volledige maand van het nieuwe tv-seizoen, kwam SBS 6 nog uit op 10,8 procent marktaandeel. Toen was het verschil met dezelfde maand vorig jaar (9,2 procent) nog een stuk groter.

De gehele SBS-zendergroep, die naast SBS 6 uit Net5, Veronica en SBS9 bestaat, noteerde in oktober 20,4 procent marktaandeel, tegenover 20 procent een jaar geleden.

Het is goed mogelijk dat SBS volgende maand kan melden dat het al zes maanden op rij boven de gemiddeldes van 2014 scoort. SBS 6 heeft deze maand namelijk vier Champions League-avonden en twee Oranje-duels op het programma staan.

Overigens kwamen NPO 1 en RTL 4 afgelopen maand uit op 16,8 en 21,2 procent marktaandeel in dezelfde doelgroep. Voor NPO 1 betekent dat een stijging van 2,3 procentpunten, voor RTL 4 een daling van 0,6 procentpunten ten opzichte van 2014.

NPO 1 scoort al drie maanden op rij boven de gemiddeldes van 2014, RTL 4 zit juist al drie maanden op rij ónder de gemiddeldes van 2014.

 

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen