Bijna 300.000 kijkers voor opvolger De Lama’s


De kijkcijfers van maandag 2 november 2015 (SKO)

Foto: Leendert JansenHet programma Alpacas met Sophie Hilbrand, de opvolger van De Lama’s met Patrick Lodiers, is maandagavond van start gegaan met 288.000 kijkers op NPO 3. Zij waren goed voor ruim 4 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Lama’s was een megahit voor BNN. Na verloop van tijd stemden er meer dan één miljoen kijkers af op dat programma. Met het nieuwe Alpacas hoopt Hilbrand het kwakkelende NPO 3 een lichtpuntje te bezorgen.

Alpacas stond ingeklemd tussen de meubelmakersshow Oud en Nieuw met Dennis Storm en het komische Sluipschutters. Daar keken 306.000 kijkers (5 procent) en 262.000 kijkers (5 procent) naar.

Ook RTL 5 begon met een compleet nieuwe avond. Een week na de finale van Holland’s Next Top Model begonnen de nieuwe series van De Slechtste Chauffeur van Nederland en Sex Academy met 379.000 kijkers (6 procent) en 394.000 kijkers (6 procent).

Maandagavond prime time blijft in handen van NPO 1 en SBS 6. Zij leverden de meest bekeken programma’s tussen half negen en half elf: Radar met 1,8 miljoen kijkers (27 procent), Memories met 1,7 miljoen kijkers (26 procent), Dokter Tinus met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) en Bureau Raampoort met 841.000 kijkers (13 procent).

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Nieuwsuur met 814.000 kijkers (14 procent) en Voetbal Inside met 731.000 kijkers (11 procent). RTL 4 stelde wederom teleur met 643.000 kijkers (9 procent) voor Crime Scene Investigation en 560.000 kijkers (9 procent) voor CSI: Cyber.

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 696.000 kijkers.

De late night-winnaar was SBS 6 met 1 miljoen kijkers (21 procent) voor Hart van Nederland, gevolgd door Liefde voor Later (983.000), RTL Late Night (778.000) en Pauw (762.000).

Over de hele avond gezien was NPO 1 de meest bekeken zender met 24 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (17 procent) en SBS 6 (12 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.243.000
02. Radar (NPO1) 1.828.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.760.000
04. Memories (NPO1) 1.700.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.369.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.363.000
07. Dokter Tinus (SBS6) 1.087.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.079.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.031.000
10. Liefde voor later (NPO1) 983.000


11. Journaal 18:00 (NPO1) 923.000
12. Editie NL (RTL4) 906.000
13. EenVandaag (NPO1) 902.000
14. Bureau Raampoort (SBS6) 841.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 814.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.0%
2. RTL4 / 16.5%
3. SBS6 / 12.4%
4. NPO2 / 7.3%
5. RTL7 / 5.6%


6. NET5 / 4.6%
7. Vero / 4.0%
8. RTL5 / 3.6%
9. NPO3 / 3.5%
10. RTL8 / 2.1%


11. FOX / 1.4%
12. Discov / 1.2%
13. N.geog / 1.0%
14. SBS9 / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 27,8%
3. SBS Groep 21,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen