NPO 3: ‘Jan Rijdt Rond wél succes op social media’

NPO 3-baas Suzanne Kunzeler denkt dat het acht uur-programma Jan Rijdt Rond meer kijkers gaat trekken. Dat heeft ze laten weten in De Telegraaf. Kort na het soapdrama 4JIM heeft NPO 3 met Jan Rijdt Rond alweer een nieuwe mislukking op het acht uur-tijdslot. Net als toen, gelooft de zenderbaas ook nu weer dat de kijkcijfers nog een flinke boost gaan krijgen. “Jan Rijdt Rond is nog maar net begonnen en we willen het echt de kans geven om zich te bewijzen”, aldus de zendermanager

Volgens Kunzeler is Jan Rijdt Rond op sociale media wel een succes. “De ontvangst in recensies en op social media is positief. De kijkcijfers zullen daarom zeker nog gaan groeien, zo verwachten wij.

Met 4JIM, en de vroegere NPO 3-mislukking StartUp, is het ondanks de ‘positieve reacties op sociale media’ echter niet goed afgelopen: beide programma’s zijn roemloos ten onder gegaan.

Jan Rijdt Rond scoorde woensdag een nieuw laagterecord. Er keken slechts 49.000 kijkers, goed voor een huiveringwekkend slechte 0,8 procent marktaandeel.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen