Voorgangers wensen Ruben succes met 5 Tegen 5

Ruben Nicolai blaast de legendarische spelshow 5 Tegen 5 vanavond nieuw leven in op RTL 4. Tussen zeven en half acht treedt hij in de voetsporen van zijn voorgangers Willem Ruis, Winston Gerschtanowitz, Gordon, Peter Jan Rens en Carlo Boszhard. En die hebben allemaal – op de overleden Ruis na – een leuke videoboodschap ingesproken voor de presentator. Daarin wensen de heren hem veel succes met deze televisieklus. “Maak er een puinhoop van“, adviseert Gordon bijvoorbeeld.

Nicolai vindt het een eer om zich in dit ‘illustere’ rijtje te voegen. “Ik keek het programma vroeger met gekamde haartjes in pyjama op de bank en heb er ontzettend veel zin in.”

In‘5 tegen 5 spelen twee teams van vijf spelers bestaande uit familieleden tegen elkaar. In totaal spelen ze vier rondes en een finale. Per ronde krijgen de teams één vraag.

Elke vraag is eerder aan 100 mensen voorgelegd: een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking. Het doel van het spel is om te raden wat het Nederlandse publiek heeft geantwoord op deze vraag. De teams winnen geld voor elk goed geraden antwoord.

De waarde van elk antwoord staat gelijk aan het aantal mensen dat het juiste antwoord heeft gegeven. Het team dat na de vijfde ronde de meeste euro’s heeft verzameld, speelt de finale, waarin ze kans maken op maar liefst 5000 euro.

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
vijf tegen vijf
november 2, 2015 14:44

Vind dat Ruben het programma een stuk beter presenteert dan Gordon. Is met hem toch wel echt weer een gezellig quizprogramma.

Gast
Rens
november 1, 2015 10:06

@Geert

Ik vergeet dat programma op de een of andere manier steeds te kijken. En nu is het eigenlijk al een beetje te laat. Ik kijk programma’s het liefst vanaf de eerste aflevering, maar ik ga absoluut niet betalen voor terugkijken.

Gast
Geert
november 1, 2015 02:04

Het collectief geheugen – wat n tenenkrommend slecht ‘programma’

Gast
Pindasausje
oktober 31, 2015 23:41

@Koen

Waar heb jij last van? Beetje respect zou op zijn plaats zijn!

Gast
Marly van der velden Lover
oktober 31, 2015 16:41

5 tegen 5 van 19.00 tot 19.20 uur , waarom maar 20 minuten? maak er 40 van

Gast
harry
oktober 31, 2015 16:20

Wel belachelijk dat dit zo kort duurt. 20 minuten?

Gast
Hans
oktober 31, 2015 15:49

Die decors zijn inderdaad soms erg kil.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 15:40

@ ano@niem

Er komt binnenkort een nieuw Willem Ruis decor.
Ik kan en mag er nog niet te veel over zeggen, maar wel dat er een eikenhouten doodskist in voorkomt.

Gast
ano@niem
oktober 31, 2015 15:38

Ik ben ook niet weg van dit decor. Ik hou wel van het oude Willem Ruis Decor met zo’n ouderwets bord. Dat voelt gewoon lekker ouderwets aan.

Ik wist zelf niet dat Carlo het heeft gepresenteerd. Ik denk dan op een blauwe maandag want volgens mij zat 5 tegen 5 op het verlanglijstje van hem.

Gast
Bart
oktober 31, 2015 15:36

@Ellen ja hoor Ellen. En Gerard Joling heeft ook nog het NOS journaal gespresenteerd..

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 15:12

@ RW

Zeker wel.
Op de Keniaanse tv.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 12:59

RE: zaterdag 31 oktober 2015 om 12:25

Zoals bij Pointless.

Gast
RW
oktober 31, 2015 12:55

Nee Ellen! Noraly Beyer heeft nooit dit gepreseneerd, hoe kom je daarbij. Wel bij de les blijven

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 12:46

Mede omdat het om 19.00 staat, nooit hoger dan 750.000 kijkers. Dat is ook prima voor dat tijdstip.
Had ook van 20:00 tot 20:30 gekund.

Gast
Ellen
oktober 31, 2015 12:42

Noraly Beyer heeft ook nog een tijdje 5 tegen 5 gepresenteerd. Waarom wordt dit niet genoemd?

Gast
Sannie
oktober 31, 2015 12:33

Haha Koen…..misschien komt hij vanavond wel spoken tijdens de uitzending!

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 12:25

Die shows zijn tegenwoordig allemaal in van die lelijke talpastijl afstandelijke kille decors met lelijke computer graphics

Gast
Koen
oktober 31, 2015 12:22

Flauw dat die sLinkse Willem Ruis niet even een boodschap insprak.

Gast
Lisa
oktober 31, 2015 12:19

Zo inderdaad, dat decor en licht doen gewoon pijn aan de ogen..

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 12:15

alleen jammer van het spuuglelijke futuristische decor!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen