FOX blij met twee posities in top vijf mediamerken

De FOX-zendergroep is blij dat het twee posities heeft veroverend in de top vijf van de sterkste mediamerken van het land, die is opgesteld door bureau Interbrand. National Geographic staat op drie, 24Kitchen op vijf. Dat heeft het mediabedrijf laten weten. De FOX-zenders staan in de top vijf samen met Facebook (1), NOS (2) en NPO 1 (4). “FOX bevestigt hiermee haar relevantie in het Nederlandse medialandschap“, zegt een woordvoerder van de zendergroep vandaag.

National Geographic Channel heeft in de afgelopen jaren als factual entertainment-zender een trouwe achterban opgebouwd. 24Kitchen kent als jong platform van meet af aan een grote schare fans.

Programmabaas Mark Bruitsman van FOX is enthousiast. “Om met twee van onze merken in de top 5 te staan is vooral een prachtige beloning voor de hardwerkende teams van zowel 24Kitchen als National Geographic.

Wij danken nog steeds ons bestaansrecht aan de waardering van het publiek. Dit is dan ook een resultaat waar ik supertrots op ben.

De plekken zes tot en met vijftien zijn overigens voor LinkedIn, Discovery Channel, YouTube, Nu.nl, Donald Duck, RTL 4, Sky Radio, Voetbal International, Eurosport en BNN.

De laatste tien plekken worden bezet door Netflix, Happinez, Playboy, Het Financieele Dagblad, Spotify, Comedy Central, Twitter, EO, Omroep MAX en TLC.

Opvallend is dat er dit jaar maar één radiozender en één krant in het lijstje staat. Volgens Interbrand onderscheiden deze media zich steeds minder.

Meer in FOX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen