Realityshow Floortje Dessing trekt 438.000 kijkers
Het nieuwe realityprogramma De Zeven Zeeën met presentatrice Floortje Dessing begon maandagavond met 438.000 kijkers op NPO 3. Daarmee behaalde ze een marktaandeel van ruim 6 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dessing, die op het allerlaatste moment gevraagd werd voor de presentatie vanwege het vertrek van Patrick Lodiers bij de omroep, deed het niet verkeerd. Ze scoorde 36 procent boven het laatste weekgemiddelde van NPO 3.
NPO 3 had een geheel nieuwe opstelling op de maandagavond. Na De Zeven Zeeën begon het nieuwe reisprogramma Valerio International van Valerio Zeno, dat een publiek van 334.000 kijkers (4,6 procent) wist te vermaken.
De NPO 3-avond werd besloten door de Giel Beelen-show De Beste Singer-Songwriter van Nederland. Dat programma was goed voor 174.000 kijkers en bijna 3 procent marktaandeel.
Al met al was NPO 3 de negende zender van de avond.