Chantal Janzen wint kijkers in Duitsland

Geplaatst op za 07 mrt 2015 om 13:02

Chantal Janzen wint kijkers in Duitsland. Haar eerste grote Duitse tv-programma, de Duitse versie van het John de Mol-format The Voice Kids, heeft vrijdagavond veel kijkers gewonnen. Dat melden Duitse media vandaag. Het derde seizoen van The Voice Kids begon vorige week met ruim 3 miljoen kijkers op Sat. 1, de minst bekeken seizoensopener tot nu toe. Gisteren keken er echter ruim 3,4 miljoen mensen, de hoogste score van het programma sinds de vierde aflevering van het eerste seizoen.

Het programma met Janzen deed ook goede zaken in de commerciële doelgroep 14- tot 49-jarigen. In die groep bedroeg het marktaandeel ruim 17 procent. In de algemene doelgroep (alle kijkers) was dat ruim 11 procent.

Janzen is blij met de kijkcijfers. “BAM! Nòg meer kijkers voor Voice Kids Germany!”, twittert ze.

De presentatrice heeft haar Duitse baan te danken aan Taco Ketelaar, de Nederlandse programmadirecteur van Sat. 1.








7 Reacties op “Chantal Janzen wint kijkers in Duitsland”


  1. Alex

    Hoe is het met de concurrentie?

  2. A.Zijn

    11 % marktaandeel in 6+ in toch niet bijster goed lijkt mij.

  3. Anoniem

    @ A.Zijn

    In Duitsland zijn er veel meer tv-zenders dan in Nederland, dus 11% zal daar wel degelijk een goed marktaandeel zijn.

  4. Echtwaar

    Voor Duitse begrippen (80 miljoen inwoners) is dat natuurlijk niet echt veel. Vergelijkbaar met 700.000 kijkers in NL.

  5. Adriaan

    Het gaat om die 17 procent, debielen. En sowieso gaat de vergelijking met Nederland mank. Je moet veel meer factoren meerekenen dan alleen het aantal inwoners.

  6. Marc

    Wat een gezever over dat meiske..Uitmelk tv gaat gewoon door, ook over de grens.

  7. ariebombarie

    “wat probeert ze goed Duits te praten he “!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.