Media leven toe naar House of Cards 3

De première van het derde seizoen van de wereldwijd veelgeprezen serie House of Cards krijgt erg veel media-aandacht. Dat de serie vanaf morgen online staat op videoplatform Netflix, kan de gemiddelde mediaconsument niet zijn ontgaan. Naast aandacht van radio- en tv-programma’s zoals RTL Boulevard, besteden ook de traditionele tv-gidsen veel aandacht aan de start van de serie op het niet-traditionele tv-platform. Totaal TV besteedt zelfs zijn gehele cover aan het Kevin Spacey-drama.

Ook de grootste tv-gids van het land, Veronica Magazine, besteedt op zijn cover aandacht aan House of Cards, zij het met een wat minder prominente foto naast die van covergirl Katja Schuurman.

De dagbladen, die over het algemeen iets minder entertainmentgericht zijn, komen ook met grote artikelen. ‘In ban van keihard spektakel’, kopt De Telegraaf vandaag. De krant spreekt van een ‘opmerkelijk succes voor een serie over zoiets ’saais’ als politiek’.

Het Parool heeft ook een groot artikel met de kop ‘Sluwe leiders van de vrije wereld’, net als dagblad Trouw. “Dat wordt weer comakijken dit weekend”, schrijft die laatste krant.

Het NRC Handelsblad schrijft over wat House of Cards teweeg heeft gebracht in tv-wereld en nrc.next laat Tweede Kamerlid Kees Verhoeven (D66) naar de reeks kijken.

IJzig, cynisch, intiem. De Underwoods blijven intrigeren”, concludeert de NRC.

House of Cards 3 is vanaf morgen te zien op Netflix.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen