Saskia Noort en Endemol slaan handen ineen

Foto: Kastermans FotografieSchrijfster Saskia Noort en tv-producent Endemol slaan de handen ineen. De partijen werken samen aan een televisieserie die gebaseerd is op haar bestellers De Eetclub en Debet. Dat hebben ze vandaag bekendgemaakt. Het is de intentie om meerdere seizoenen van één televisieserie te ontwikkelen. “De boeken en verhalen die Saskia schrijft zijn niet alleen goed en spannend geschreven, ze lenen zich ook bij uitstek voor film en televisie“, zegt Endemol-baas Laurens Drillich.

Drillich, die Noort vrijdag contracteerde, vindt de schrijfster ‘een fenomeen’. “We zijn dan ook heel blij en trots dat ze de samenwerking met ons is aangegaan.

Saskia Noort is verheugd over de samenwerking. “Het is een soort droom die uitkomt. De Eetclub krijgt zo een tweede kans om nogmaals in beeld verteld te worden. Als schrijver ervaar ik Debet als mijn best geschreven boek. Ik ben er trots op om zo nauw bij de ontwikkeling van de televisieserie betrokken te zijn.”

Momenteel wordt gezamenlijk gewerkt aan de ontwikkeling van het scenario. Over casting en een mogelijke zender kan in deze fase nog niets bekend gemaakt worden.

13 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Xtra
januari 21, 2015 02:50

Haha die kleding. Wat een mooie wollen-truienbrigade.

Gast
Hans
januari 20, 2015 23:47

Endemol is inmiddels voor de helft van FOX USA. En hebben nu ook de rechten voor Idols in handen.

Gast
J
januari 20, 2015 18:48

Zal wel voor RTL zijn inderdaad.
Dacht ook al aan Lieke die hintte op acteer klussen bij RTL.

Ben benieuwd of RTL5 na Bluf ook nog een serie zal lanceren.

Gast
Tatjana
januari 20, 2015 18:31

Likke van Seksmond

Gast
Anoniem
januari 20, 2015 18:23

Rol voor Lieke van Lexmond gegarandeerd.

Gast
ph
januari 20, 2015 14:18

Nog meer slechte preutse bewerkingen van Noort’s boeken. Terwijl in Nieuwe Buren de ertotiek van de letters afspatte, was de TVversie niet te harden…maar ja, met zo’n bleke heks als Doesburgh en haar peut-nerveux ventje Daan kan je ook niets verwachten. Mevrouw Noort wordt zelf trouwens ook meer & meer n trutje, zou het dan toch aan haar leeftijd liggen?

Gast
Sean
januari 20, 2015 14:17

@Anonymous: Ja inderdaad, ik trek even te snel een conclusie. Echter, het past precies in dat straatje.

Gast
Archie
januari 20, 2015 14:07

@Alexh

Fijn om te lezen dat mensen van jou niet zichzelf mogen zijn.

Gast
Plopsa
januari 20, 2015 13:02

@hoi
Welke John? De Mol? Ik ken hem niet persoonlijk zoals jij dus noem hem maar bij zijn achternaam. Maar aangezien de Mol al 10 jaar weg is bij Endemol lijkt mij dat je een andere bedoelt. Ook omdat de Mol zelf niet vies is van geld verdienen. En innoveren …. wat dan? Utopia?

Gast
hoi
januari 20, 2015 11:47

Endemol is troep sinds John weg is gegaan. Het vooral geld verdienen en weinig innovatie

Gast
Anoniem
januari 20, 2015 11:20

@Sean: er staat nergens dat het door RTL uitgezonden gaat worden.
Kan ook SBS zijn of de PO.
Staat alleen dat het wordt geproduceerd door Endemol.

Gast
Sean
januari 20, 2015 11:18

Dus RTL doet nu ook mee met de Amerikaanse trend om van films TV-series te maken? Ik bedoel, De Eetclub was al een film in 2010.
Afijn, dit zullen wel zondagavondseries worden voor dezelfde doelgroep die naar Divorce en dat swingersgebeuren met Katja Schuurman kijken.

Gast
Alexh
januari 20, 2015 11:05

Jammer dat bepaalde heren op de foto niet de moeite nemen om even iets netjes aan te doen voor de persfoto.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen