Amara Onwuka ergert zich aan Discovery Channel

Geplaatst op ma 29 sep 2014 om 16:14

Amara Onwuka, de langste weervrouw van RTL, ergert zich suf aan de lange reclameblokken op Discovery Channel. Dat zegt de meteorologe in een interview met Avrobode. Onwuka wordt ziek van de grote hoeveelheid aan reclame. “Ik erger me aan de ellenlange reclames tijdens films of op Discovery. Vaak heeft die zender interessante documentaires, maar na vijf minuten volgt een reclameblok van drie of vier minuten waarna de makers uitgebreid herhalen wat je vóór de reclame zag.”

Dat is geen kijken, aldus Onwuka. “Je bent op die manier tien minuten verder zonder iets nieuws gezien te hebben.”

Liever kijkt ze naar RTL. “Wat ik écht niet probeer te missen, is Expeditie Robinson. De plaatjes van het tropische eiland zijn prachtig en het psychologische spel tussen de kandidaten vind ik ook erg boeiend.”

Onwuka is regelmatig te zien in RTL Weer.








28 Reacties op “Amara Onwuka ergert zich aan Discovery Channel”


  1. Hansje

    Ok, leuk, fijn, we zijn weer een stukje mensenkennis wijzer :D Mijn dag kan niet meer stuk, wow, 29 September 2014, deze datum zal mij eeuwig bij blijven en dit heugelijke interview moment zal ik mijn kleinkinderen nog jaren vertellen

  2. Dré

    Een punt!

  3. Yoshi

    “de langste weervrouw van RTL”..
    ???????????

  4. Hans

    Ik ben het helemaal met deze mooie vrouw eens! Ik stream de meeste Discovery programma’s die ik wil zien, zodat ik al die reclame om de 5 minuten niet hoef te zien. Wat betreffende het herhalen van wat er voor de reclame is gebeurd, dat vind ik zo vervelend, ik snap dat het handig is voor de mensen die net inschakelen, maar voor de mensen die al aan het kijken zijn, komt het over alsof we achterlijk zijn. Alle programma’s van Ewout Genemans lijken daar ook aan te lijden, een goed gedeelte van programma’s als ‘Ik heb het nog nooit gedaan’ is een vooruitblik van wat er binnen enkele minuten gaat komen, of een herhaling van wat net is gebeurd.

  5. wauter

    Klopt helemaal mee eens. Bovendien echte documentaires zoals in de beginjaren hebben ze niet meer. Ik kijk er steeds minder naar. Zefde geldt voor NGC.

  6. Wwzapper

    Al die zenders als NGC, Discovery, TLC, enzovoort zijn alleen draaglijk als je de programma’s eerst opneemt, alvorens te kijken. Kan je alle troep doorspoelen. Het is niet alleen véél reclame, maar ook nogal eens constant dezélfde. :(

  7. Marc

    Weg met die lange tang die altijd onzin voorspelt.

  8. Kijker

    Dat heb je gelukkig niet op RTL

  9. Marc

    @Kijker

    Dat heb je inderdaad niet op RTL. Lees jij wel goed?

  10. anonymous

    Ze heeft gelijk.
    Discovery, National Geographic, Animal Planet en zelfs 13th steet onderbreken een programna van 30 minuten 3x.
    Ik ben al lang afgehaakt.

  11. anonymous

    Wat een onzin, ze is niet de langste.
    Als ze haar hakken van 10-12 cm uit doet blijft er 1.70/1.75 over.
    Gewoon normale lengte.

  12. LD

    De tijd dat er op Discovery goede documentaires waren ligt ook alweer ver achter ons, in navolging van History channel begeven ze zich ook steeds MEEER op het pad van scripted reality als Deadliest Catch, Amish Mafia, Moonshiners etc :(

  13. Geo

    @anonymous

    Misschien eerst even uitzoeken voordat je onzin blaat!

  14. Martin

    @kijker, je hebt helemaal gelijk.

    Heeft iemand wel eens de tijd opgenomen van de reclameblokken bij GTST en TVOH.

    Je kijkt geen TV bij RTL maar Reclame met tv er tussen door

    En dan maar gek vinden dat mensen weggaan bij TV en overgaan naar uitzending gemist en Netflix ( achtige) producten.

  15. frank

    Is gewoon max 12 minuten per uur reclame, ex aankondigingen van eigen programma’s. Behalve RTL die als luxemburgs zendgemachtigde volgens mij zich er niet aan hoeft te houden, hoewel ze dat geloof ik wel gewoon doen.

  16. Sean

    Samenvatting: RTL is top, Discovery Networks ruk.

  17. Ome Willem

    En toch heeft ze wel gelijk, want Discovery krijgt steeds meer en langere reclameblokken.
    Wie is de dikste en wie de kleinste enz enz, wat een onzin, mens is 1.80, is dat zoiets bijzonders?

  18. Bas

    En dan steeds weer dezelfde promo’s, elk reclameblok weer!

  19. Jan Doedel

    Wat zal ze inmiddels zat hebben van al die dezelfde grapjes van Jan, inclusief de winden…

  20. gtstfites

    @frank
    Misschien is dat ook verplicht in Luxemburg die 12 minuten.

  21. watiserdan

    Lol lange reclame blokken? is nogsteeds korten dan npo/rtl/sbs bijelkaar, maar goed ze moet lekker naar haar eigen werkgever kijken, met meer dan 12min reclame in uur wat max is als wettelijk.

  22. watiserdan

    @frank, wettelijk of niet, sbs en rtl zender vaak langer dan de toegestaane 12min uit.

  23. Anonymous

    Jullie zitten echt met een stopwatch erbij?

  24. OMG

    Het zijn niet de reclameblokken die bij Discovery en NatGeo irritant zijn, vaak zijn dat maar 3 commercials. Het is vooral het opvullen van de tijd met promo’s, promo’s en promo’s. Of van die “wij zijn NatGeo” en identity filmpjes die minutenlang duren, vaak achter elkaar en in elk reclameblok hetzelfde…

  25. anonymous

    Geo, uit een onderzoek blijkt dat de gemiddelde Nederlandse vrouw 1.75 is.
    Nederlanders zijn de langste mensen van Europa.

  26. Zak Patat

    Dan kijk je er toch gewoon niet naar breinaaldje.

  27. De Wit

    Amara voelt zich natuurlijk meer thuis bij Animal Planet.

  28. Kees

    Gelul van de bovenste plank. De reclameblokken op de RTL-zenders zijn veel langer.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.