Herstel televisiemarkt zet door in 2014

Het herstel van de televisiemarkt, dat is ingezet in het laatste kwartaal van 2013, zet door in het eerste kwartaal van 2014. De netto bestedingen zijn met 7 procent gegroeid tot 176 miljoen euro. Dat heeft het marketingcentrum voor tv-reclame SPOT laten weten. “De positieve berichtgevingen over een economisch herstel in 2014 en de forse verbeteringen van het consumentenvertrouwen zijn voor veel adverteerders reden om hun marketingactiviteiten op te schroeven“, aldus de organisatie.

Tv is het medium dat traditioneel optimaal profiteert van een gunstig economisch klimaat, aldus Spot. “Een vergelijkbaar beeld was te zien na de vorige crisis in 2008-2009.”

De groei wordt voor een groot deel verklaard door een groter aantal tv-adverteerders in het eerste kwartaal van 2014 ten opzichte van het jaar ervoor. “Het aantal adverteerders steeg in het eerste kwartaal met 6 procent.

Michel van der Voort, directeur van Spot, laat weten: “Tv laat opnieuw zien dat zij zich snel herstelt na een economische crisis, sneller dan de meeste media. Het massale bereik en de grote impact van TV leiden tot een groot rendement waar adverteerders meer dan ooit naar op zoek zijn.

De partners van Spot zijn onder meer de STER, RTL en SBS.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen