Publiciteitscampagne helpt StartUp niet vooruit
De flinke publiciteitscampagne van StartUp heeft de BNN-soap vooralsnog niet geholpen. Er keken in de vierde uitzendweek, deze week, gemiddeld 47.000 mensen, goed voor 0,8 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hoewel er geen hond naar het miljoenenverslindende project kijkt, heeft de Publieke Omroep producent Endemol nog geen opdracht gegeven de opnames te staken. Er zijn al dik 50 afleveringen gedraaid en er staan er in totaal 180 gepland.
De gemiddeldes van week één, week twee en week drie waren met respectievelijk 66.000 (1,2 procent), 59.000 (0,9 procent) en 42.000 (0,7 procent) kijkers ook al zeer slecht.
Dat Nederland 3-baas Roek Lips de serie ondanks deze horrorcijfers op de buis houdt, verbaast menigeen. Zo lieten tv-coryfeeën als Matthijs van Nieuwkerk en Albert Verlinde al weten de serie weinig kans te geven.
Deze week kreeg StartUp de kans om zich voor miljoenen mensen te presenteren op de radio en in programma’s als RTL Boulevard en De Wereld Draait Door.