RTL 4 stijgt flink in november

RTL 4 heeft in november opnieuw een flinke stijging laten zien. Ze kwam tot een marktaandeel van 23,1 procent in de commerciële doelgroep boodschappers van 20 tot 49, terwijl dat in dezelfde maand vorig jaar nog 21,2 procent was. Dat heeft RTL vandaag laten weten. RTL 4 blijft daarmee marktleider in deze doelgroep, die voor adverteerders erg belangrijk is. “Concurrenten Nederland 1 en SBS6 kwamen uit op 11,0 en 7,2 procent“, weet een woordvoerder van het station. 

De meest bekeken RTL 4-titel was The Voice of Holland met 3 miljoen kijkers en een doelgroepaandeel van 52,1 procent op 8 november. Andere titels met meer dan 2 miljoen kijkers waren Holland’s Got Talent, Geer & Goor: Effe Geen Cent Te Makken, Postcode Loterij: Miljoenenjacht en Goede Tijden, Slechte Tijden.

In totaal zeventien programmatitels kwamen boven de 1 miljoen kijkers uit, waaronder ook de nieuwe programma’s Verslaafd! (1,8 miljoen), SynDROOM (1,8 miljoen), De Man Met De Hamer (1,2 miljoen), Volgende Week (1,1 miljoen) en RTL Late Night (1,3 miljoen).

RTL Late Night behaalde in november een gemiddeld zenderaandeel van 20,9 procent in de core doelgroep en trok gemiddeld 795.000 kijkers, wat opnieuw hoger is dan de maanden ervoor“, aldus de zender.

RTL 5, de meest bekeken zusterzender, “streefde de afgelopen maand in de belangrijke doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar met een zenderaandeel van 7,5 procent SBS 6 voorbij (7,2 procent).”

In de eigen doelgroep 20 tot 34 jaar kwam RTL 5 uit op een zenderaandeel van 7,7 procent tegenover 7,1 procent in dezelfde maand vorig jaar. Topscoorders waren Expeditie Robinson, Het Zal Me Een Rotzorg Zijn en Roy Donders: Stylist van het Zuiden.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen