‘Bekentenis Sylvie Meis is meesterzet’

Foto: Mike van den ToornHet is een meesterzet van Sylvie Meis dat ze haar buitenechtelijke affaire met een KLM-piloot woensdag zelf heeft bekend in de media. Dat zegt imagodeskundige Bert Maussen vandaag in het AD. Volgens Meis dreigde piloot Balasz Vajta meermaals zijn verhaal te kopen en daarom is ze er nu zelf mee naar buiten gekomen in weekblad Privé. “Het is altijd beter zelf met de waarheid naar buiten te komen, dan dat een ander dat doet“, oordeelt Maussen in de krant.

Volgens Maussen voorkom je zo ‘dat de boel oncontroleerbaar wordt of escaleert’. “Met deze strategie heeft Sylvie de hele kwestie in haar voordeel gekanteld. Ze zet de man te kijk door zijn bedenkelijke handelswijze openbaar te maken. Sylvie is in dit geval weer de baas.

Imago-expert Rudy van Belkom stelt dat iemands imago door sociale media erg snel kan worden beschadigd. “Mensen die in de spotlight staan, zoals Sylvie, moeten zich dat goed realiseren. Het is goed om met de billen bloot te gaan voordat het kwaad zich kan verspreiden.

Met de hele waarheid vertellen, ook al gebeurt dat onder druk, voorkom je veel ellende.

Van der Vaart onthult in Privé alle details over haar romance. Ze typeert de KLM-piloot als een afperser, stalker en chanteur. “Hij dreigde keer op keer met het verhaal naar buiten te komen“, zegt ze.

 

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Jandino Asporaat schept op over zijn BN'er-privileges. Onhandig of leuk voor hem?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen