RTL blij met sterke seizoensstart

RTL heeft het nieuwe tv-seizoen goed geopend. Mede dankzij de sterke seizoensstart kwam ze in augustus uit op een marktaandeel van 29,9 procent in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 tot 49-jarigen. Dat heeft RTL laten weten. RTL 4, 5, 7 en 8, die vorig jaar augustus nog op 27,6 procent uitkwamen, bleven de concurrentie naar eigen zeggen ver voor. “De Publieke Omroepen en de SBS Groep kwamen uit op respectievelijk 24,1 en 20,6 procent“, aldus een zegsman. 

Bij RTL 4, dat onder boodschappers 15,5 procent marktaandeel had, gingen maar liefst 15 nieuwe reeksen van start in augustus. The Voice of Holland was veruit de meest bekeken titel met 2,3 miljoen kijkers. Ook Ik Hou Van Holland (1,8 miljoen) en Wie Ben Ik (1,5 miljoen) deden het niet onverdienstelijk, weet ook RTl.

Verder spreekt RTL 4 over het succes van Een Dubbeltje Op Zijn Kant, Uitstel van Executie, Love is in the Air, Dit Was Het Nieuws en CSI New York. “En RTL Late Night trok in de eerste week gemiddeld 704.000 kijkers per (late) avond, met als uitschieter de 1,1 miljoen kijkers op vrijdag.

Jongerenzender RTL 5 scoorde 7 procent marktaandeel in haar doelgroep 20 tot 34-jarigen. Topscoorders waren de nieuwe Barbie-soap (9,2 procent), Holland’s Next Top Model (14,6 procent), de nieuwe Britt en Ymke-show (12 procent), Het Wilde Oosten (18,8 procent) en Expeditie Robinson (22,5 procent).

RTL 7 had onder mannen van 20 tot 49 jaar 7,8 procent marktaandeel. Topscoorder was de playoff wedstrijd voor de Europa League tussen Feyenorod en FC Kuban Krasnodar (30,9 procent).

RTL 8 had onder vrouwen van 20 tot 49 jaar 4,2 procent marktaandeel. Topscoorder was The Sound of Music met 9,1 procent aandeel.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen