Vrouwenzender TLC groeit ‘enorm’

Vrouwenzender TLC is ‘door het dak’ gegaan in de maand augustus met een marktaandeel van 5,6 procent in de doelgroep vrouwen van 20 tot 49 jaar. “De cijfers liegen er niet om, TLC groeit enorm“, aldus een persvoorlichter van het station. Ten opzichte van augustus vorig jaar realiseert de zender hiermee naar eigen zeggen een groei van maar liefst 177 procent. “Het is geweldig om te zien dat we met TLC zo hard groeien“, zegt programmadirecteur Alco de Jong in een reactie.

De Jong is trots. “We zijn nu ruim twee jaar bezig en door onze best bekeken programma’s als Say Yes To The Dress, Cake Boss en LA Ink weet de vrouwelijke kijker ons steeds beter te vinden. Daarnaast zien we ook dat door een event als de ‘TLC Gay Week’ de zender als merk een enorme boost krijgt.”

Met de start van een nieuwe lokale productie, Cougar Love met Patricia Paay en het bruidsthema voor de maanden november en december kijken we uit naar het laatste kwartaal.”

TLC was met dit dagmarktaandeel (gemeten van twee uur ’s nachts tot twee uur ’s nachts) de vijfde zender van Nederland in de doelgroep Vrouwen 20-49 en zelfs de vierde zender in Vrouwen 20-34 jaar.

Ook in de avonduren (18.00 tot 24.00 uur) realiseerde TLC haar beste marktaandelen ooit: 3,3 procent in de doelgroep Vrouwen 20-49 en 4,2 procent in de jongere doelgroep Vrouwen 20-34.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen