RTL verbaasd over ophef Achterhoekse Oh Oh Cherso

Het is volgens RTL onnodig dat er zo veel commotie is over haar nieuwe show Het Wilde Oosten, de Achterhoekse Oh Oh Cherso. Dat zegt Matthias Scholten, directeur content bij RTL. STIVA, dat de alcoholbranche vertegenwoordigt, overweegt een reclameboycot rond dit soort programma’s. “We zijn een beetje verbaasd over alle ophef. We willen niet roomser zijn dan de paus, maar verheerlijken drankgebruik ook niet. We geven het alleen maar weer“, zo laat Scholten weten.

Scholten begrijpt ook niks van STIVA. “We vinden het een beetje voorbarig van STIVA om te suggeren dat er in dit programma sprake is van excessief alcoholgebruik. Vooral omdat er nog geen enkele aflevering is gemonteerd, de opnamen zijn nog maar net afgerond.

De serie volgt een groep ‘losbandige jongeren’ in de Achterhoek. “We praten met ze over vriendschap, liefde, de Zwarte Cross, hoe ze tegen het Westen aankijken en ook hoe ze feesten. En bij feesten in de achterhoek wordt ook bier gedronken. Alcohol en het gebruik ervan is slechts een onderdeel van het programma.

Om alle zorg weg te nemen, nodigen we Stiva graag bij ons op kantoor uit zodra aflevering 1 af is. Dan kijken we samen naar het resultaat.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Vertrouwt u Winston Gerschtanowitz?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen