RTL 4 blij met GTST en nieuwe zondagavond
RTL 4 was in januari opnieuw de commercieel marktleider en dankt daar in een persbericht onder meer Goede Tijden Slechte Tijden en haar nieuwe zondagavondshows voor. “GTST wist deze maand veertien keer boven concurrent het Achtuurjournaal uit te komen“, turft een woordvoerder. De nieuwe zondagavond is bovendien een groot succes geworden, constateert hij. “Ontvoerd bereikte een kijkcijferpiek van 1,7 miljoen kijkers en Divorce kwam nog hoger uit: 1,9 miljoen.“
RTL 4 noemt ook de zondagshow Life 4 You van Carlo Boszhard en Irene Moors. “Op 13 januari trok het zondagnamiddagprogramma maar liefst 1,2 miljoen kijkers.”
De grootste RTL 4-hits waren The Voice Kids (2,7 miljoen kijkers), GTST (2,1 miljoen) en All You Need Is Love (1,9 miljoen). “Verder deden in het weekend De TV Kantine het goed (1,7 miljoen) op het nieuwe timeslot, zaterdag begin van de avond, en gooide ook Moordvrouw weer hoge ogen (1,6 miljoen).”
RTL 4 blijft in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar veruit de grootste zender met een zenderaandeel van 21,3 procent. “Concurrenten Nederland 1 en SBS 6 dalen naar respectievelijk 14,0 procent (15,7 procent in januari 2012) en 8,0 procent (9,6 procent in januari 2012).”