‘Ik Hou Van Holland en ’t Schaep modegrillen’

Foto: Roy BeuskerProgramma’s als Ik Hou Van Holland en ’t Schaep in Mokum zijn niet tijdloos, maar typische modegrillen. Dat stelt Job Gosschalk, producent van ’t Schaep, in Veronica Magazine. Men heeft juist nu behoefte aan dat soort gezellige tv, stelt hij. “Het is crisis hè? Het ‘vroeger was alles beter’-sentiment. Maar het is ook een trend, net als al die talentenjachten. Is er één succesvol, dan volgt weer een ander. Het zijn modegrillen. Dat is nu zo met Ik Hou Van Holland, ’t Schaep en de remake van Golden Girls.

Gosschalk begrijpt het succes van die titels wel. “Ik denk dat er behoefte is aan gezelligheid en iets dat mensen kennen. Plus het feit dat Nederlands enigszins vergrijst.”

Schaep-scenarist Frank Houtappels is het daar niet helemaal mee eens. “Heel veel mensen zeggen: ‘Het is crisis, dus hebben we een hang naar humor en iets warms. Dat vind ik net iets te makkelijk.

Toch komt er binnenkort weer zo’n ‘gezellige’ serie: Aaf, een remake van Roseanne. “Producenten grijpen nu eenmaal graag terug naar Amerikaanse series, omdat we in Nederland het genre comedy nog steeds niet honderd procent onder de knie hebben. Dat moeten we nog hard leren.

’t Schaep in Mokum begint in januari op Nederland 1, Aaf start in maart op RTL 4.

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen