‘Wie bevrijdt ons van Maarten van Rossem?’

Maarten van Rossem is te veel op tv. Nu hij jurylid is in de quiz De Slimste Mens is er sprake van overkill. Dat is de mening van tv-recensent Willem Pekelder. Pekelder is het zat met de knorrige tv-persoonlijkheid. “Wie bevrijdt ons van die eeuwige Maarten van Rossem? Je kunt geen zender aanzetten of je ziet hem. Atheïst, maar wel op pad voor de EO, sporthater, maar graag aan tafel bij Genee. Overal voor in. Terwijl hij toch weinig mediagenieks heeft“, schrijft hij in dagblad Trouw. 

Nu is Van Rossem dus dagelijks te zien in De Slimste Mens. “Een opgewarmde prak die eerst door Talpa en RTL 4 op het vuur is gezet en nu wordt opgediend door de NCRV. Het is een quiz met een ‘knipoog’, een woord dat meestal een totaal gebrek aan creativiteit moet maskeren.”

Waar zou die knipoog zitten bij ‘De slimste mens’? In de presentatie van Philip Freriks? Dat hij vraagt: “Wat is een synoniem voor vagina?” Dat Annemarie Jung dan antwoordt: “Poes.” Waarop Freriks jubelt: “Poes is goed!””

Zou dat de knipoog zijn van dit NCRV-product? Nou ja, waar die ook zit, in elk geval niet bij Van Rossem, want die bromt alleen maar voor zich uit.”

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
marit
augustus 4, 2012 08:46

Dat programma leek me leuk, van Rossem heeft wel iets af en toe, maar de vragen hebben geen hoog slimheidsgehalte helaas. En dat het zo vaak en dan zogenaamd grappig over genitaliën e.d. moet gaan…. Jammer! Geen goede plek voor van Rossum. lijkt me. Zou hij dit nog lang blijven doen?

Gast
Wim
augustus 1, 2012 12:17

Hoe lang duurt democratie ?

Gast
Wim
augustus 1, 2012 10:09

Als de C van NCRV synoniem is voor Maarten van Rossum, dan zal het deze club vergaan als destijds de VPRO – boer pas op je kippen!!

Gast
Jan
juli 31, 2012 19:10

Het enige negatieve is dat hij openlijk de PvdA steunt. Ik wil niet dat leuke mensen op tv kleur bekennen. Misschien ouderwets van mij.
L. Nijhoff-van der Bak, ga asjeblieft naar een andere site als je mensen als Jan de Hoop napraat en deze site niks vindt. Dit is een leuke site, zeur niet zo. Niemand wordt gedwongen de Mediacourant te lezen.

Gast
albert
juli 31, 2012 15:55

die recensent is waarschijnlijk schele bertje, die expert(???) is op mediagebied, eigenlijk de spreekbuis van de mollenkolonie

Gast
Anoniem
juli 31, 2012 07:58

Ach Pekelder moest natuurlijkvan zijn rechtse werkgever zijn maandelijkse anti alles wat niet (ultra) rechts is stukje opleveren. Dat moet elke redacteur daar doen. Ik zou het allemaal niet al te serieus nemen, het is tenslotte de Telegraaf.

Gast
Yossarian
juli 31, 2012 02:06

tegendraad = tegendraadS

Gast
Yossarian
juli 30, 2012 23:40

Ik moest er even aan wennen, maar vind deze versie van De Slimste toch wel heel leuk (al haalt hij het waarschijnlijk niet bij het Vlaamse origineel).

Freriks moet nog een beetje groeien in zijn rol (oogt nog wat onwennig). En van RossEm vind ik sowieso een verademing: heerlijk dwars, tegendraad en vol zelfspot. Geweldige kerel, dus laat die recensent maar l*llen..

Gast
Ronald
juli 30, 2012 19:51

En wie is Willem Pekelder dan wel?
Van mij mag Van Rossem blijven. Iemand die een mening over onderwerpen tenminste niet schuwt. Die de boel een beetje opschudt.

Gast
Kaaskijker
juli 30, 2012 19:24

Maarten van Rossem is juist leuk omdat hij juist niet mediageniek is en het ook niet wilt pretenderen. Een historicus die meermaals ons er aan herinnert dat wat media ons wilt laten geloven en we ons niet zand in de ogen moeten laten strooien door De Mol, Oerlemans en Van den Ende. Kortom een soort nar in het rijk der media.

Gast
TV
juli 30, 2012 17:59

Speciaal voor Pekelder: hij is vanavond weer op TV! Leuk Heh!

Gast
jean
juli 30, 2012 17:42

Briljant hoe die vrijdag Berlosconi neerzette. Dat kan er maar één: Van Rossem staat op eenzame hoogte. Heb al weer kaarten besteld voor zijn eindejaarsconference.

Gast
Anoniem
juli 30, 2012 17:28

@Jan Nou ik wel, vind het een goede zender!

Gast
LD
juli 30, 2012 17:27

Van Rossem… ik ben fan. Hoe iemand zo ongefundeerd kan afgeven op zijn bijdrage aan De Slimste is mij een raadsel.

Gast
william
juli 30, 2012 17:23

Van Rossum moet blijven, ook zo’n zeurende bejaarde man.

Kan wel om hem lachen.

Gast
L. Nijhoff-van der Bak
juli 30, 2012 17:14

Zoals Jan de Hoop zei: wie bevrijdt (verlost) ons van Mediacourant? Wat een sensatienieuws weer. Bah!!

Gast
Jan
juli 30, 2012 16:42

@uk nee ik kijk juist nooit sbs, maar het erge is dat ze ook op andere zenders verschijnen. Om ziek van te worden. Volgens mij heb je geen tv want joling zie ik haast iedere dag. En wat te denken van die verschrikkelijke Gordon, die ook niet kan zingen trouwens

Gast
Ome Frans
juli 30, 2012 16:08

Tv-recensenten zijn overbodige lieden

Gast
Lou
juli 30, 2012 15:37

Nou, die Pekelder kan wel met z’n pies naar de dokter. Werkelijk niet één reactie hier die t met hem eens is. Pekelder misbruikt zijn functie als recensent om zijn persoonlijke irritaties te uiten. Dat moet ie maar op fora doen zoals deze. Zeer onprofessioneel handelen van deze schrijver. Wie zit trouwens opende mening van een TV-recensent te wachten? Ik vind reacties van normale mensen op fora als deze veel interessanter. Heb ik de recensent niet voor nodig. En inderdaad: bravo voor Van Rossem!!

Gast
Anoniem
juli 30, 2012 15:24

Deze quiz met Maarten van Rossem is erg leuk om te kijken!
Een stuk authentieker dan
Linda “ik lig steeds in een deuk als de camera aan staat“ de Mol en
andere quizzen.

Gast
uk
juli 30, 2012 15:22

@ Jan

Gerard Joling, komt die nog op TV dan? Heb echt al maanden niks meer van hem op TV gezien. Dries Roelvink ook niet.

En Gordon doet het gewoon goed, afgewisseld en echt niet te veel op TV.
Johan Derksen is gewoon slecht en Patty en Dries merk ik eerlijk gezegd ook niks van…

Je kijkt zeker alleen maar naar SBS6? Moet je niet doen, dit zijn namelijk bijna allemaal de paradepaardjes van SBS6, op Johan en Gordon na.

Gast
MicheldeB
juli 30, 2012 15:16

Het probleem van de televisie is juist dat er te veel ‘mediagenieke’ mensen op verschijnen.

Gast
Pol
juli 30, 2012 15:11

Weinig Trouwlezers op MC vandaag. 😜

Gast
gerdien
juli 30, 2012 14:58

Pekelder laat wel vaker blijken dat hij geen verstand van tv heeft. Ook als het niet je smaak is moet je als recensent kunnen beoordelen of een programma als De slimste goed gemaakt is. Pekelder is zelfs nog te lui om even te checken hoeveel mensen er naar kijken, hij heeft een hekel aan Van Rossem dus deugt het programma niet. Dat is meestal de manier waarop Pekelder tot een oordeel komt. Wanneer vervangt Trouw die man door iemand die wel verstand van zaken heeft? Je laat toch ook niet iemand met een hekel aan voetbal Ajax-Feyenoord afdoen als een stom spelletje?

Gast
Jan
juli 30, 2012 14:48

@jasper nee niks onzinlijstje, stuk voor stuk bners om je aan dood te ergeren, en die pas te vaak op tv zijn.

Gast
kkkk
juli 30, 2012 14:45

en ik maar denken dat Trouw-lezers ueberhaupt geen TV hebben

Van Rossem ‘ik ben meer een poffertjesman’ is een held

Gast
Jasper
juli 30, 2012 14:35

@Jan 14:22

Onzin lijstje

Gast
Jan
juli 30, 2012 14:22

Kan een lijstje met mensen opnoemen die veeel en veeel vaker op tv zijn, waar ik las moe van wordt:

5. Dries roelvink
4: patty brard
3: johan derksen
2: gordon
1: gerard joling

Maarten van rossem is juist de kracht van dit programma. Geweldige man. Laat die recensent maar eens over dat lijstje bners oordelen: veel vaker op tv, kramen veel onzin uit, en die zijn pas irritant…

Gast
Bas
juli 30, 2012 14:20

Ik vind Maarten van Rossem briljant in deze opzet.
Zijn gemompel tussendoor geeft juist glans aan deze formule.

Gast
nathalie
juli 30, 2012 14:13

Niet mee eens.
Er zijn BN’ers die vaker op tv verschijnen en een stuk irritanter zijn.

Gast
Martina
juli 30, 2012 14:06

Te veel Maarten van Rossem? Ja, kan.
Maar wie verlost ons nu eigenlijk van clowns als Jeroen van Koningsbrugge?

Gast
Reporter
juli 30, 2012 14:02

Mediacourant zal uiteraard alle negatieve reacties aangaande de Publieke Omroep koortsachtig verzamelen nu die zo enorm succesvol is en de commerciële omroep geheel overwoekeren. Leuk geprobeerd, MC, maar we blijven gewoon kijken naar dat verdomd leuke De Slimste Mens, inclusief Maarten van Rossem!!!!

Gast
uk
juli 30, 2012 14:00

Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit op tv gezien.

Nog nooit van gehoord zelfs…

Gast
Jessica
juli 30, 2012 13:52

Als Pekelder de quiz bij de BBC had gezien en een Britse éminence grise had de vraag vagina/poes gesteld had ie een jubelende recensie geschreven. Wannabe intellectueel! Volgens mij scoort de Slimste Mens ook enorm dus de kijker vindt het leuk lijkt me.

Gast
Robin
juli 30, 2012 13:46

Mmm..zo te lezen kan de recensent zijn meninkje beter op zijn familiefeestjes ventileren waar hij waarschijnlijk op handen gedragen wordt. MC-lezer is het iig niet met hem eens.

Gast
Noud
juli 30, 2012 13:41

Van Rossem is leuk. Samen met zijn broer zou het nog leuker zijn.
Ik ben al lang blij dat Kluun er uit is. Die man heeft echt helemaal geen talent. En al zeker geen gevoel voor humor.

Gast
Anoniem
juli 30, 2012 13:38

Meneer Pekelder (e.a),
Nederland wordt moe van zogenaamde ‘recensenten’. Ga a.u.b. een normaal beroep doen en val ons daar niet meer mee lastig. Zo niet, dan zullen er andere maatregelen genomen moeten worden.

Gast
Tweedan
juli 30, 2012 13:38

Maarten van Rossem, geweldige kerel maar je moet van hem houden.

Gast
Apestaartje Komma
juli 30, 2012 13:31

Maarten van Rossem is iemand met erg veel kennis van zaken en (gelukkig) een uitgesproken mening. Een verademing tussen de politiek-correcte standpunten en antwoorden van talrijke anderen.

Gast
markvw
juli 30, 2012 13:30

Ik dacht toen Maarten van Rossem op die stoel ging zitten, dat is precies de persoon die je daar moet neer zetten… kop met verstand en toch een bepaalde vorm van humor..

Goede keuze.. en het programma is veel leuker dan bij RTL..

Ik vind een beetje een Willem Pekelder overkill… als hij van deze onzin blijft lullen

Gast
TV
juli 30, 2012 13:29

Wij zijn TV-recensenten moe!!

Gast
Anoniem
juli 30, 2012 13:26

Van Rossem. Hij heet Van Rossem (met een e!)

Gast
Alexander
juli 30, 2012 13:09

(Niet eens met het artikel)

Gast
Raymond
juli 30, 2012 13:08

Van Rossum is de reden dat ik kijk.

Gast
Alexander
juli 30, 2012 13:06

Niet mee eens. Ik word moe van al die tv-recensenten. Verdienen ze daar hun brood mee? Hij komt nog zuurder over dan van Rossum. Ik vind hem trouwens hilarisch in De Slimste Mens, kan genieten van de quiz.

Gast
Edwin
juli 30, 2012 13:05

Ik vind Van Rossem een verademing. Een ander geluid, heerlijk.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen