John de Mol met tweedaagse brainstormsessie The Voice

Tv-bedrijf Talpa van John de Mol organiseert aan het eind van de zomer een tweedaagse brainstormsessie met The Voice-producenten uit twintig landen om het format van de talentenjacht te verbeteren. Dat bevestigt de tv-tycoon in vakblad Broadcast. The Voice verloor zowel in het Verenigd Koninkrijk als de Verenigde Staten miljoenen kijkers na afloop van de ‘blind auditions’. Volgens De Mol is de ‘simpele conclusie’ dat de liveshows ‘verbeterd moeten worden’. 

De Mol heeft er alle vertrouwen in dat de brainstormsessie resultaat op zal leveren. “Het gaat om de beste mensen in het vakgebied. Ze kennen de show van binnen tot buiten, en komen hun ervaringen delen. We hebben al een paar veranderingen in gedachten en we zullen nieuwe bedenken.

De Nederlandse editie wordt waarschijnlijk als proefkonijn gebruikt, omdat het nieuwe seizoen na de brainstormsessie van start gaat. De kijker zal vooral veranderingen zien bij de liveshows, die volgens De Mol ’te weinig verschillen van de concurrentie’.

De mediatycoon is niet van plan om ieder land een eigen versie van The Voice te laten maken. “Je moet strikt zijn als het om de technische aspecten van The Voice gaat. Je kunt de kleuren van de auto in elk land veranderen, maar je moet afblijven van de motor.

In het Verenigd Koninkrijk daalden de kijkcijfers van 10,7 naar 4,5 miljoen kijkers. “Het biedt een fantastische basis voor een tweede serie. Ik wil je eraan herinneren dat X Factor begon met een gemiddelde van ruim 5 miljoen kijkers.

Ik heb het gevoel dat iedereen het beeld wil creëren dat The Voice flopt, en dat is niet eerlijk.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen