‘KRO Magazine groeit dankzij populaire KRO-shows’

KRO Magazine laat groei zien in een dalende markt voor tv-gidsen. Naast de restyling in het voorjaar van 2010, is ook de populariteit van KRO-programma’s een oorzaak. Dat zegt uitgever Barbara van der Veen donderdag. De binding met de KRO is door de hele gids zicht- baar. “Het blad wordt zo versterkt door successen van KRO-tv. Met programma’s als Boer zoekt vrouw, Spoorloos, De Reünie en, niet te vergeten, onze detec- tives hebben we programma’s in huis met een enorme impact.

In de jongste HOI-oplagecijfers springt KRO Magazine eruit met een toename in de betaalde oplage van 128.027 naar 132.546 gidsen, een stijging van 4 procent.

Een beloning voor de ingrijpende restyling in het voorjaar van 2010, stelt een woordvoerster van het blad. “Het effect van de restyling was direct meetbaar in de positieve lezersreacties en instroom van nieuwe abonnees.”

Naast KRO Magazine, geeft KRO ook Mikro Gids uit.

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen