RTL 4 scoort beste aprilmaand sinds 1998

Foto: Roy BeuskerRTL 4 heeft de beste aprilmaand sinds 1998 achter de rug. De familiezender kwam uit op een marktaandeel van 20,0 procent in de commerciële doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar. Dat heeft RTL zondag laten weten. Het beste resultaat werd op 16 april gerealiseerd, toen Ik Hou Van Holland met Linda de Mol 2,8 miljoen kijkers en een zender- aandeel van 40,1 procent noteerde. De nummer twee was X Factor op 29 april met 1,5 miljoen kijkers en een aandeel van 33 procent.

Ook Iedereen Is Gek Op Jack, Echt Waar? en Van Der Vorst Ziet Sterren trokken in het weekend een miljoenenpubliek, meldt RTL. “Doordeweeks gingen Goede Tijden, Slechte Tijden, Help, Mijn Man Is Klusser, Bouwval Gezocht, Herrie In Het Hotel, het RTL Nieuws van 19.30 uur en de kick off-uitzending van Wie Is Mijn Vader? over de grens van 1 miljoen kijkers heen“, meldt een woordvoerder.

RTL 5 scoort met junglemeisjes

RTL 5 komt in april uit op een ‘prachtig’ zenderaandeel van 10,1 procent in de doelgroep 20-34 jaar. Dat is 0,6 procent hoger dan vorige maand 1,1 procent hoger dan april vorig jaar. De zender heeft dit onder andere te danken aan de succesvolle donderdagavond met Echte Meisjes in de Jungle en Oh Oh Tirol. Op 14 april behaalden genoemde programma’s marktaandelen van respectievelijk 24,3 procent en 30,9 procent.

Ook Topchef doet het uitstekend in de vooravond met op woensdag 20 april een record van 22,6 procent zenderaandeel. Daarnaast blijft Dames en Heren in de Dop populair onder jonge kijkers. Dit programma behaalde op woensdag 20 april het hoogste aandeel met 14,9 procent. Op zondag 17 april realiseerde The Ultimate Dance Battle een mooie 19,1% zenderaandeel“, aldus de woordvoerder.

Voetbal International blijft succesnummer RTL 7

RTL 7 had de beste aprilmaand sinds april 2008 met 7,6 procent in Mannen 20 – 49 jaar. De talkshows deden het zeer goed. Voetbal International brak op 4 april een nieuw record wat betreft het zenderaandeel: 20,3 procent in de doelgroep van de zender. Barend & Barend ging in april met een tweede reeks van start en kwam op 25 april uit op 9,3 procent.

Ook de sportuitzendingen kon de RTL 7-kijker goed waarderen, zoals de kwartfinales van de Europa League. Fantastic Four was de best bekeken film.

ATWT trekt kijkers naar RTL 8

Vrouwenzender RTL 8 haalde in april een zenderaandeel van 2,9 procent in de core doelgroep Vrouwen 20-49 jaar. Dat is 0,1 procent hoger dan vorige maand. “Het gaat goed met de langstlopende soap As The World Turns, dat steeg naar 6,7 procent zenderaandeel. De hoogste score sinds april 2010. De best bekeken film was Every Mother’s Worst Fear, die woensdag 13 april 6,1 procent zenderaandeel haalde.”

Gezamenlijk behaalden RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 in april een zenderaandeel van 34,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Dat is 0,3 procent hoger dan vorige maand en 0,2 procent hoger dan in april vorig jaar. “RTL Nederland blijft hiermee met grote voorsprong marktleider. De Publieke Omroepen kwamen uit op 25,7 procent en de SBS Groep op 22,4 procent.”

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen