Omroep MAX geeft KoffieMAX aan AT5

Geplaatst op di 29 mrt 2011 om 15:05

Foto: Rick NederstigtDe Amsterdamse stadszender AT5 gaat het tv-programma KoffieMAX van Omroep MAX elke middag herhalen. MAX stelt de uitzendrechten ter beschikking als on- derdeel van een samenwerking tussen beide partijen. Dat heeft MAX dinsdag laten weten. MAX en AT5 gaan samen ook nieuwe dag- en weekendprogrammering ontwikkelen, gericht op oudere kijkers in Amsterdam. “Het is toch een van de sterkste regionale zenders van Nederland“, zegt MAX-baas Jan Slagter.

Slagter is blij met de samenwerking. “Met deze samenwerking bieden MAX en AT5 de oudere inwoners van Amsterdam een stukje extra service door KoffieMAX in de middag te herhalen. Middelen en wensen komen samen, voor mij het bewijs dat een intensieve samenwerking van de landelijke en lokale omroepen een logische stap is. De roep om samenwerking wordt ook vanuit politiek Den Haag steeds sterker, ook daar spelen wij met deze samenwerking op in.

AT5-directeur Ton F. van Dijk, tot 2007 nog directeur televisie bij de Publieke Omroep, is ook blij met de overeenkomst. “Als grote regionale zender voor Amsterdam en omgeving is AT5 natuurlijk vooral de nieuwszender voor en door alle Amsterdammers. Van jong tot oud. Maar AT5 gelooft ook in samenwerking met andere publieke omroepen. Bijvoorbeeld door samen met MAX middagprogramma’s uit te zenden voor de 50-plussers in Amsterdam.”

Er zit nog meer in het vat, zegt Van Dijk. “We gaan samen met MAX nieuwe programma’s ontwikkelen speciaal voor de oudere doelgroep. Daarbij staat richten we ons ook op AT5-kijkers van niet Nederlandse afkomst. Zo kunnen we ook hen nog beter betrekken bij het leven in de stad.

AT5 zendt KoffieMAX vanaf maandag 4 april dagelijks uit om 15.30 uur. Tot en met 15 april is dit een herhaling van de uitzending die ochtend op Nederland 1. Tijdens de zomerstop, vanaf 18 april, herhaalt AT5 eerdere afleveringen van KoffieMAX.








16 Reacties op “Omroep MAX geeft KoffieMAX aan AT5”


  1. Peter

    1 april he vrijdag…

  2. Nick Wijsen

    Kansloos, maarja misschien een manier om zo meer kijkers te krijgen en dan WEL boven Koffietijd uit te komen, toch Jan Slagter?

    18 april zomerstop? Dat is natuurlijk flauwekul. Er zal wel flink aan het format geschaaft moeten worden om dit terug te laten keren.

  3. !#Michael#!

    Gaat KoffieMAX 15 april al de zomer stop in??? Belachelijk!!

  4. Anoniem

    Koffietijd is trouwens al sinds augustus op tv. Die houden het echt lang vol

  5. Piet

    trucje om de kijkcijfers op te krikken of wanhoopspoging? Vast een reclamestuntje of genoeg kijkers te trekken voor de slot-aflevering van 18 april

  6. Bart V.

    Waarom zet RTL koffietijd niet om 16.00 uur op RTL 8 in de herhaling?

  7. Dwdd

    Stadszender AT5 is volgens Slagter opeens een regionale zender geworden?

    Sorry hoor, maar wat is dit nou voor samenwerking? AT5 – kijkers kunnen het toch ook al op Ned 2 zien? Andersom zou het wel zinvol zijn; programma`s die alleen AT5 heeft ook landelijk uitzenden.

    Maar goed, beetje ouderwets omroepdenken allemaal, met alle DVR/en digitale opnameapparatuur van tegenwoordig.

  8. Eddy

    Dit is gewoon een heel goed eerste begin…at5 kan wel wat geld van omroep max gebruiken.

  9. Peter

    1 april, AT5 komt wel met een nieuwe programmering vanaf 4 april en ze komen een dag later op de satelliet.

  10. P.M.

    1 april of niet in ieder geval de moeite waard om het te proberen
    zelf kijk ik er graag naar , en moet eerlijk toegeven dat KOFFIEMAX inhoudelijk beter in elkaar zit dan koffietijd
    Dat koffietijd meer kijkers heeft , komt alleen door de RTL verslaving .
    Een constante vaste groep rtl kijkers staan er mee op en gaan er mee naar bed, de tv staat dan ook de hele dag aan , ook al kijken ze niet
    dat is een voordeel voor RTL ,en daar hebben alle andere zenders last van

  11. TeeVeetje

    Ach die regionale en stads-tv zendertjes worden nauwelijks bekeken , dus kun je , je afvragen welk doel dit dient . Bovendien zijn het subsidie-slurpers en kosten de belastingbetalers veel centjes . Als ze hun eigen broek moesten ophouden zouden ze geen bestaansrecht hebben .

  12. Sonny

    @TeeVeetje: Bestaansrecht hebben ze altijd want ze voorzien in een informatieve functie. Daarom betalen we ook allemaal mee. Aan de co ook maar daar krijg je uitsluitend gebakken lucht voor je geld. Zij verdienen alleen maar aan ons, dus als er al iemand geen bestaansrecht heeft is het de co wel.

  13. Wigwam

    Lijkt me een slimme zet. Zowel voor AT5 als voor Max. Er wonen immers veel ouderen in Amsterdam.

  14. M'etje

    @Bart V.: PARDON. Koffietijd was er als eerste en bovendien het langst uitzendend, dus zij hoeven/moeten wat mij betreft niet te verschuiven.
    Omroep Max moest toch zonodig papegaai gedrag tonen. Nou dan verzinnen ze maar wat anders om hun kijkcijfers op te krikken. Moet niet gekker worden zeg.

  15. de Hond

    ja kindertjes,Jan Slagter was vanavond weer even met zijn eigen reclame op de beeldbuis.Max omroep wil graag naar de vijfhonderdduizend leden.Allemaal aanmelden,max heeft nu 250.000 leden maal 6 euro per jaar,is toch al gauw tweeenhalfmiljoen gulden die Jan Slagter in zijn eigen zak steekt.En ze verdienen al ruimschoots aan de Reclame,en roven onze belastingcenten ook lekker uit.En wij maar dure belastingcentjes betalen voor dat tv volk oplichters.

  16. Jacob kroon

    goede morgen ik ben ervoor want max maakt leuke programma. koffietyd hoeft niet te verschuiven voor het commerciele gebeuren waarom is er toch altyd geschuif laat iedereen toch op zyn plekje blyven van my is het belangryk ik vind het leuk en mooi dat er nog mensen zyn die zo willen vechten en normaal doen kyk maar naar Myrna ik vond het vroeger al een kanjer met haar leuke lach ik ben nu 59 ikvind haar en jan slagter nog steeds te gek en mireille ook hoor ga zo door groetjes jaap

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.