SBS-groep: ‘Veronica evenaart beste aprilmaand ooit’

Foto: SBSVeronica heeft de maand april goed af- gesloten met een marktaandeel van 6,8 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. Daarmee evenaart de zender haar beste aprilscore ooit. Dat meldt SBS zaterdag in haar maandelijkse persbericht, waarin zij terugkijkt op de kijkcijfers van de afgelopen maand. SBS 6 eindigde de maand op 12,4 procent en NET 5 kwam tot een aandeel van 5,8 procent in de doelgroep. “Totaal behaal- den de drie zenders een aandeel van 25 procent“, aldus SBS.

Veronica behaalde met 6,8 procent aandeel haar hoogste maandscore van dit jaar. Vorige maand werd 6,3 procent genoteerd. “Veronica scoorde op bijna alle dagen beter dan een jaar geleden. Uitschieters zijn de donderdag met films, vrijdag met een dubbele Top Gear en zondag met Navy NCIS en NCIS LA en de nieuwe serie Human Target die prima van start ging. Ook de alom geprezen serie The Pacific ging in april in première en kan zich verheugen op een vaste schare trouwe fans“, vertelt een woordvoerder. “Op de maandagavond heeft Veronica veel succes met de driedubbele aflevering van Two and a Half Men.”

SBS 6 kan met 12,4 procent aandeel geen record noteren. Vorige maand scoorde de zender 12,9 procent aandeel. Het best bekeken SBS-programma in april was de show van Peter R. de Vries over Koos H. met 1,9 miljoen kijkers. “Het zaterdagavond- amusement Coming to Holland kwam succesvol ten einde in april met bijna 1 miljoen kijkers. Ook Hart in Aktie sloot een succesvolle serie af, net als Het Mooiste Pand van Nederland. Beide programma’s stonden recht tegenover de halve finales van de Champions League, maar scoorden desalniettemin mooie kijkcijfers. In vergelijking met april 2009 scoorde SBS 6 met name beter late night in het weekend.”

Bij NET 5 waren het de vertrouwde programma’s die succesvol waren, stelt SBS. De zender kwam uit op 5,8 procent aandeel (vorige maand: 6,5 procent). “Vooral in de kerndoelgroep Vrouwen 20-34 jaar scoren Grey’s Anatomy (26,3 procent), Ugly Betty (22,3 procent), maar ook Cougar Town (25,7 procent) meer dan uitstekende kijkcijfers. De Nederlandse dramaseries S1ngle (22,9 procent) en Verborgen Gebreken (20,1 procent) doen daar nauwelijks voor onder en zijn eveneens erg populair. Ook Het Blok blijft met 20,2 procent favoriet bij vrouwen 20-34 jaar.”

Met 28,4 miljoen pageviews en 2,5 miljoen unieke bezoekers was het voor de websites van SBS de meest succesvolle aprilmaand tot nu toe. In vergelijking met april 2009 zijn de SBS-sites met 40 procent gestegen in pageviews en met 55 procent in unieke bezoekers. “Dit succes kwam mede door de websites shownieuws.tv, peterrdevries.nl, hartvannederland.nl, denieuweurigeller.nl en comingtoholland.nl.”

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven. Bovengenoemde maandcijfers zijn afgerond op één decimaal en zijn inclusief uitgesteld kijken, met uitzondering van de laatste zeven dagen van de maand.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen