Nederland 3 vernieuwt ‘look and feel’

Nederland 3 wordt vrijdag in een nieuw jasje gestoken. Met de nieuwe vormge- ving hoopt het station de belangrijke doelgroep 20 tot 49-jarigen beter aan zich te binden. “Het fantasievolle, eigen- zinnige karakter blijft, maar het beeld is veel menselijker dan voorheen“, zegt Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO. “Je ziet een persoon met het Nederland 3-logo in zijn of haar hand en vervolgens duik je dat logo, in waardoor je in verschillende werelden terecht komt.

In totaal zijn er achttien werelden die corresponderen met wat er op de zender te verwachten valt, zoals media, reizen, muziek, humor, uitgaan, Europees voetbal en de levenbeschouwelijke kant.

Niet alleen de STER-leaders, maar ook de vormgeving voor programmapromotie zijn aangepast. “In de nieuwe styling wordt duidelijk de verbinding gemaakt tussen programmatitel en de omroep die het programma uitzendt. Dit was een uitdrukkelijke wens van omroepen. Ook op Nederland 1 en 2 is de vormgeving onlangs aangepast, waardoor op alle hoofdnetten van de publieke omroep duidelijk de link tussen programma’s en omroep wordt gelegd. De externe pluriformiteit wordt hiermee onderstreept“, zegt een woordvoerster van de Publieke Omroep.

Het Engelse bedrijf Red Bee is verantwoordelijk voor de nieuwe vormgeving. Joosten & Kuitenbrouwer tekende voor de nieuwe audio van Nederland 3. Beiden hebben de opdracht na een pitch verkregen.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen