Nederland 24 wil naamsbekendheid vergroten

Foto: NPODe Publieke Omroep start zondag met een groot offensief om de publieke themakanalen, verenigd onder de naam Nederland 24, meer naamsbekendheid te geven. Op dit moment bereiken de ka- nalen 37 procent van alle huishoudens. “De positieve bereikscijfers geven aan dat Nederland 24 in een behoefte voorziet. Met de campagne willen we het bereik en naamsbekendheid vergroten. Nederland 24 gaat verder waar Neder- land 1, -2 en -3 ophouden“, zegt Jeroen Kramers van de NPO.

Uit onderzoek van SKO Digitaal in augustus blijkt dat het maandbereik van de twaalf themakanalen van de publieke omroep 37 procent is bij alle huishoudens en 55 procent bij digitale huishoudens. Het opgeteld bereik van de themakanalen was in augustus ruim 5.5 miljoen Nederlanders. Themakanaal 101 TV is (mede door Ziggo’s etalagekanaal) meest bekeken themakanaal, met een bereik van ruim 25 procent in digitale huishoudens, gevolgd door Journaal 24 met bijna 20 procent.

Volgens Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO, zijn de twaalf themakanalen de moeite van het kijken waard. “Zo hebben de themakanalen regelmatig live-uitzendingen, exclusieve programma’s en zelfs speciale voorpremières. Daarom gebruiken we een teasende campagneregel 1+2+3=24, waarmee die meerwaarde wordt onderstreept. We roepen mensen op om de website te bezoeken, waar ze de 12 kanalen gratis online kunnen bekijken.”

De twaalf digitale televisiekanalen van de publieke omroep, zoals Sterren 24, HumorTV 24 en Politiek 24, worden sinds april van dit jaar gepresenteerd onder de naam Nederland 24. Alle kanalen kregen de toevoeging ’24’ in hun naam en de on-air vormgeving onderging een transformatie. Deze campagne betekent een volgende stap. Naast spotjes op televisie, worden buitenreclame en online media ingezet.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen