Comedy Central: ‘Even groot als RTL 8’

Foto: Comedy CentralComedy Central behaalde in maand september een marktaandeel van 2,4 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen. “De zender kan zich in deze belangrijke commerciële doelgroep voor het eerst ook echt meten met de grote tien. Het marktaandeel van Comedy Central is nu gelijk aan dat van RTL 8“, zo laat een zegsvrouw weten. Het betekent voor Comedy Central de beste seizoensstart ooit. “En een stijging van 25 procent ten opzichte van vorig jaar september.

Onder de doelgroep 20-34 jaar was het marktaandeel van Comedy Central in september zelfs 3,6 procent. “Ook voor deze doelgroep betekent dat de beste septembermaand ooit en een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar”, aldus de woordvoerster. “In deze jongvolwassenen doelgroep houdt Comedy Central haar achtste positie vast, de zender blijft RTL 8 en Nederland 2 voor en is in haar tijdvak ondertussen twee keer zo groot als Discovery Channel.”

Hoogtepunt in de programmering van september was Takeshi’s Castle, de Japanse gameshow die elke week vakkundig wordt voorzien van Nederlands commentaar. “De show behaalt inmiddels meer dan 100.000 kijkers, en dat op zaterdag om 20.00 uur. Comedy Central ziet ook de komende maand oktober met vertrouwen tegemoet, zo is er op vrijdag een nieuw seizoen van successerie South Park te zien, zijn er voor de zaterdag nieuwe Stand-Uppers gecontracteerd en begint op zondag het derde seizoen van Entourage (foto).

Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzending en over het tijdvak 20.00-05.00u.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen