Talpa maakt Dating in the Dark voor tv-network ABC

John de Mols Talpa maakt vijf extra afleveringen van de datingshow Dating in the Dark voor het grote Amerikaanse tv-netwerk ABC. Dat laat een zegsman van Talpa weten. In de show wordt onderzocht in hoeverre mensen verliefd kunnen worden op een persoon die ze niet kunnen zien. “Het bedrijf is opgezet om formats te bedenken en te testen in Nederland“, zegt hij in Quote. “Als het slaagt verkopen we het aan buitenland en Amerika is als grootste markt natuur- lijk het interessantst.”

In zijn Endemol-tijd verkocht De Mol vaker programma-ideeën aan grote partijen in de Amerikaanse markt, zoals de hit Big Brother, Fear Factor en Deal Or No Deal. Met het huidige Talpa is het de eerste grote deal die hij met een belangrijke Amerikaanse zender heeft gesloten.

Speciaal voor de Amerikaanse markt maakte Talpa een proefaflevering van Dating in the Dark gemaakt. Die is door ABC gekocht. Daarbij zijn er nog vijf extra afleveringen besteld. In eerste instantie komen bij ABC dus zes afleveringen op tv.

De nieuwe show is in Nederland vanaf maart als Daten in het donker ook op RTL5 te zien.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen