Gordon: ‘Gerard Joling moet uit mijn leven’

Zanger Gordon hoeft voormalige vriend en collega Gerard Joling niet langer te zien. Dat vertelde Gordon vanochtend in Goedemorgen Nederland. De breuk van het duo, dat grote successen boekte met de Toppers en Joling & Gordon Over De Vloer, lijkt nu definitief. “Ik ken geen haat. Dat hoort ook niet bij boeddhisme“, verduidelijkt Gordon. “In principe heb ik Gerard al vergeven. Het is wel zo dat er bepaalde mensen zijn die beter niet meer in je leven kunnen komen, omdat het slecht voor je is.”

Gordon neemt het Gerard kwalijk dat hij bepaalde uitspraken heeft gedaan, die uiteindelijk geleid hebben tot het einde van de Toppers in de oude vorm. Gordon: “Ik zeg hiermee dat Gerard niet meer een onderdeel van mijn leven moet zijn, omdat het slecht voor me is. Dat vind ik heel jammer.

89 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Frank
april 28, 2009 20:11

mensen, doe normaal en zoek een hobby. Wie vind dit nou interessant?? ruzie tussen 2 nichten die beide na een kortdurende opleving weer op weg zijn naar de welbekende goot. We hebben even genoten van die 2, nu weer op zoek naar echt talent.

Gast
Cynthia
april 28, 2009 20:04

Jongens ik weet niet of jullie vroeger hebben leren lezen op school.. maar gordon zegt duidelijk dat het niet handig is om gerard op dit moment in zijn leven te hebben en dat HIJ DIT ERG JAMMER VIND..

kom op jongesn bemoei je je er gewoon niet mee..
2 mannen die gewoon ruzie hebben gebeurt in de wereld elke 3 seconden en hier maken we zo’n probleem van, laat ze het zelf oplossen

Gast
max
november 23, 2008 12:36

gordon jij bent supper grappig echt lol ik lig altijd in een deuk

Gast
yvonne
november 19, 2008 09:06

gordon je bent een grote snob meer niet om bij mensen te zeggen hoeveel je wel niet te verteren heb en met je aftershave van ik weet niet hoeveel euro’s dat is het enigste waar jij het over kan hebben hoeveel geld je allemaal wel niethebt neem een voorbeeld aan gerard die blijft gewoon en is echt een lieverd kan je van jouw niet zeggen met je gemene praat over die jonge ben je jaloers? en hij is niet de enigste waar je steeds mee in ruzie zit zijn er meerdere ga is bij je eigen te raden en laat gerard iderdaad met rust en verdween van de tv. jonge dan doe je nog eens een keer iets goeds in je leven

Gast
¿@Michael@?
november 15, 2008 15:41

Reactie op Alg. Beschaafd Ned.: Tuurlijk, kan gebeuren. Lullig is het wel.

Gast
Tetje
november 15, 2008 15:28

Gor heeft ook mededogen met Geer en de vriendelijkheid hoe die dat brengt is dan wel weer erg Boeddha maar gelijkmoedigheid en onthechtheid dat is wel heel erg moeilijk voor Gor hoor, onze glitter- en glamour Truus heeft echt wel wat nodig om gelukkig te zijn maar daarin staat ie natuurlijk niet alleen.

Gast
Alg. Beschaafd Ned.
november 14, 2008 15:34

Ach 1 type foutje kan altijd. bescaafd = beschaafd.

Gast
Alg. Bescaafd Ned.
november 14, 2008 15:33

Reactie op klaas: En Klaas heeft geen respect voor de Nederlandse taal. Mijn Boeddha, wat een taalfouten!

Gast
klaas
november 14, 2008 15:26

volgens mij wilde geer gewoon niet het sterretje van gorden likken stelletje arroganten homo’s verdienen bakku met geld en maar zeuren en gorden heb je zelf wel eens afgevraagt wil iemand jou in plaats van ik hoef zulke mensne niet in me leven vind ik echt slecht helemaal voor eimand die beweert dat ie in het boedisme geloofd. arrogant doen en ook nog eens het boedisme gebruiken voor je good will hoelaag kan je gaan echt geen respect voor boedisme

Gast
TwanDS
november 14, 2008 12:01

Bah, wat een natte tosti is die vent toch…

Gast
Anoniem
november 14, 2008 06:52

Wat zijn een aantal hier gezellig aan het knippen en plakken over het Boedhisme terwijl het allemaal onzin is omdat het Gordon er niet van zal weerhouden ook rond X-Factor weer met de nodige dwangmatig bij hem veroorzaakte neprellen te komen. De man heeft nu eenmaal een ziekelijke neiging om vooral zijn geblaat liefst dagelijks in de media terug te zien, puur uit angst om anders even vergeten te worden.

Ga maar na, als er even niks te zeuren valt over hemzelf, zijn uitlatingen of de tegenvallende kijkcijfertjes dan komt ie wel met geblaat over andere BN’ers die in de media verschijnen op dat moment en waar hij dan ook ineens een mening over moet hebben terwijl hij feitenlijk buiten die discussie staat en zijn mening er niet toe doet maar hij wil nu eenmaal aandacht en wie serieus gelooft dat met het uitsluiten van Gerard Joling bij de Toppers de relletjes voorbij zijn heeft niet goed opgelet. Beide heren zijn namelijk prima in staat volledig zelfstandig relletjes te veroorzaken, neprelletjes wel te verstaan maar ach, alles voor een beetje aandacht en in pure wanhoop doe je gekke dingen… kan Gerard Joling in de media ineens Nance volledig afbranden of mengt zich in discussies die niet over hem gaan, laat Gordon weer zien geen manieren van betekenis te hebben geleerd en of ie nu met mensen op vakantie gaat, hun zangkwaliteiten beoordeelt of quizmastertje speelt, hij moet en zal die mensen afzeiken onder het mom van ‘Dit is nou echte humor’ dus de relletjes gaan echt wel door hoor en ik moet het nog zien of Gordon wel in Rusland terechtkomt bij het Songfestival want er zijn nog een aantal maanden te gaan en in die periode heeft hij normaal gesproken 3 rellen veroorzaakt en we weten nu al dat als Nederland straks onderaan eindigt bij dat songfestival dat Gordon weer gaat zeiken dat het toch vooral niet aan hem lag, boedhist of niet hij zal nooit zeggen dat hij zelf iets fout heeft ingeschat en met zijn hele gedrag heeft het boedhisme bar weinig te maken, zoiets heet gewoon ‘onaangepast gedrag’, da’s alles.

Gast
michel
november 14, 2008 03:09

@Michael IK ZOU ALS JOU WAS TOCH MAAR EVEN WAT BETER JE HUISWERK DOEN WANT, GERARD ZAT TOCH ECHT WEL ECHT EERDER BIJ SBS DAN JIJ ZEGT! NIET MET EEN VAST CONTRACT MAAR VOOR DAT JOLING EN GORDON OVER DE VLOER OP TV BEGON PRESENTEERDE GERARD BIJ SBS AL SHOWNIEUWS EN DE WAARHEID! Doe dit normaal nooit hoor met hoofdletters maar dat heeft Michael soms nodig! Sorry aan de rest!

Gast
Rob V.
november 14, 2008 00:32

Reactie op Tetje: Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar het is inderdaad zo dat we maar een fractie van onze hersenen gebruiken. Dat zie je bijvoorbeeld als je Savants aan het werk ziet. Doordat bij hen bepaalde hersengebieden extra geactiveerd zijn zie je waartoe een mens/ieder mens potentieel in staat is. Spectaculair.

Gast
Tetje
november 13, 2008 23:40

Hogere macht of opperwezen, de Boeddhisten zijn daar het minst mee bezig. Zij weten dat ze een bepaalde tijd op aarde hebben en ze geloven in karma ( zie de tekenen waar ze een nieuwe Dalai Lama op uitzoeken) en dat al je levens die je op aarde leeft leermomenten zijn. een mensenleven is een zucht in de eewigheid en zelfs nog minder. Als je dermate bijgeschaaft bent hoef je ook niet meer terug naar de aarde, dan ga je naar een hogere beschaving of het nirvana, het paradijs, hoe ze het ook noemen. Maar omdat dat allemaal veel te ingewikkeld is voor onze brains, we hebben al zo weinig en daar gebruiken we dan ook nog eens alleen maar een fractie van, zijn boeddhisten er van overtuigd dat wij dat in dit leven ook niet hoeven te weten want veel verder dan gissen komt de mensheid niet. Kortom hun motto komt neer op wie goed doet die goed ontmoet, is het niet in dit leven, dan wel in het volgende. Komen we allemaal uit dezelfde bron, gaan we daar ook allemaal weer een keer naar terug en is het de mens die al die rare religietjes en regeltjes gemaakt heeft. Om te overheersen, te onderdrukken en oorlogen te rechtvaardigen. Er is in elk geval nog nooit een oorlog uitgebroken in de naam van Boeddha.
Ik zeg Gor make peace not war dan zit je altijd goed.

Gast
!#Michael#!
november 13, 2008 23:30

Reactie op Bart V.:

Let me be :?

Gast
Bart V.
november 13, 2008 22:51

Ik word hier ZO moe van. Die Gordon roept maar weer wat en onze Michael vindt het nodig om er weer helemaal in te kruipen. Ooit gehoord van de kreet valse nicht? Ik denk dat deze kreet meer van toepassing is op Gordon.
Rot toch op. Eerst met een kwade kop vertrekken bij het zeer goed bekeken Miljon dollar wedding (….) en dan is alles weer koek en ei. Een ruggegraad van nul komma niks.

Gast
!#Michael#!
november 13, 2008 22:42

Reactie op Anoniem:

“Waarbij meestal”

Dat zegt al genoeg. Vaak maar niet altijd heeft een religieuze stroming een hogere macht of operwezen als centraal punt. Er zijn ook religies als bijvoorbeeld Boedhisme die dit niet hebben, of minder waarde aan hechten.

Gast
Anoniem
november 13, 2008 22:23

Lijkt me het beste ja. Gordon is echt te ver gaan, ik heb nu ook een haat tegen hem. Dank zij hem is Gerard weg bij de Toppers, en dat mensen zeiken over weer een publiciteitsstunt moeten stoppen daarmee, het is nu echt menens, dit komt echt nooit meer goed. En ik hoop ook dat die 2 niet meer bij elkaar komen, hebben we ook geen gezeik meer.

Gast
jopie
november 13, 2008 22:03

Wat een gaapmoment dit.

Gast
Anoniem
november 13, 2008 21:35

Reactie op !#Michael#!:
Ja en?

Op Wikipedia staat ook

“Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt meestal één van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht of opperwezen centraal staat.”

En dat conflicteerd weer met:

“Boedhimse is dus een non-theistische wereldreligie.
————————-

Non-theistische religies:

Non-theistische religies stellen het bestaan van een god of goden niet centraal in de religieuze beleving.”

Gast
!#Michael#!
november 13, 2008 21:22

Reactie op Christine:

Boedhisme:

Het boeddhisme is een dharmistische non-theistische wereldreligie. Het is een filosofisch-religieuze stroming die werd gesticht door Gautama Boeddha.

Volgens de historische wetenschap leefde Boeddha waarschijnlijk van ca. 450 tot ca. 370 v.Chr. in wat tegenwoordig Nepal is. Door moderne geleerden wordt ook ca. 480-400 v.Chr. gesuggereerd. Er zijn ook alternatieve data die gangbaar zijn vanuit de geloofstradities zelf.

Alle bronnen zijn het er echter over eens dat Boeddha stierf op 80-jarige leeftijd[1]. Het boeddhisme heeft zich geleidelijk over andere delen van Azië uitgebreid en heeft een centrale rol gespeeld in de spirituele, culturele en sociale ontwikkeling van de oosterse wereld. Tegenwoordig telt het boeddhisme ongeveer 415 miljoen aanhangers, waaronder een snel groeiend aantal in de westerse wereld.

De oorspronkelijke naam van het boeddhisme is “Boeddhasasana” (in het Pali), wat ‘de leer van de Boeddha’ betekent. De kern van deze leer is het natuurlijke principe dat de Boeddha ontdekte als resultaat van zijn zoektocht naar een einde van het lijden en de ontevredenheid. “Boeddhisme” is in de loop der tijden een verzamelnaam geworden voor de vele tradities die gebaseerd zijn op de oorspronkelijke leringen van de Boeddha. De wetenschappelijke studie naar het boeddhisme wordt boeddhologie genoemd.

BRON: wikipedia

————————-
Boedhimse is dus een non-theistische wereldreligie.
————————-

Non-theistische religies:

Non-theistische religies stellen het bestaan van een god of goden niet centraal in de religieuze beleving. Het klassieke oosterse taoisme, boeddhisme, advaita vedanta (een filosofische richting binnen het hindoeisme) maar ook het hedendaagse religieus humanisme zijn voorbeelden van non-theistische religiositeit.

Non-theistische religies dienen niet verward te worden met atheisme. Non-theistische religies zijn niet tegen goden en kunnen het bestaan van goden bevestigen. Goden nemen echter wel een minder dominante plaats in, in de leer; ze zijn ondergeschikt aan concepten als bijvoorbeeld de Tao en verlichting.

BRON: Wikipedia

————————-
Het moge hiermee aangetoont zijn dat Boedhisme dus niet alleen een levensbeschouwing is, maar boven al ook een (wereld)religie!
————————-

Gast
!#Michael#!
november 13, 2008 21:20

waarom komen mijn reacties niet over :?

Gast
Anoniem
november 13, 2008 20:53

Ik vroeg me al af waar het dagelijkse wanhoopmediaberichtje van Gordon bleef. Beste Gordon, ik weet het, het klinkt onmogelijk want tja, je bent wanhopig en in paniek, kan geen dag zonder zeiken in de media maar gun ons een Gordon vrij weekendje, ok? we gaan die kop van jou wegens ondeskundigheid van RTL bij de keuze van een jury weer maandenlang zien op tv, gun ons effe een stilte voor de storm en probeer toch even een paar daagjes NIET dom te lullen in de media. Goedbeschouwd heb je niks zinnigs te vertellen, kun je enkel tegen anderen aantrappen, ligt altijd alles aan anderen en dat weten we nu wel, ga nu maar effe buiten spelen…

Gast
Johan B.
november 13, 2008 20:28

Kanshebber als blunder van het jaar. Gordon die zich boeddhist noemt. Nou ja, een leuke afsluiting voor de MC. Dringend verzoek aan MC. :

STOPPEN MET FLAUWEKUL NIEUWS VAN GORDON!!!!!!!!!!!!!!

Gast
anonyma
november 13, 2008 20:19

zojuist shownieuws gezien, wat zag piggy brard er weer uit als een tiener met bedelketting en zigeunerjurk, maar walgelijker was dat zij eventjes Boeddhistische regels ging uitleggen , mevrouw ik schreeeuw om aandacht en beledig iedereen , mag die vrouw nog op tv ,? de dochter van Patrica paay- die 100 x meer klasse heeft -hersendood noemen, en dat wil christine v.d. horst terug,” wat nou 5 uurshow”” alsof christine ooit zo goed was als de 5 uurshow. walgelijk. en natuurlijk is gordon geen Boeddhist maar je kunt wel streven naar Boeddhistisch denken, laat brad maar weer eens naar een klismaklooster gaan, zij beledigde de hindoes al door zichzelf als Shiva neer te zetten in de leader van haar zwakke schreeuwerige programmatje van 30 minuten. Zelfs een fluistercursus zou bij haar niet helpen, geen wonder dat haar dochter naar Zwitserland is gevlucht, je zal zo’n moeder hebben, die zich als een puber blijft gedragen. hijgend door het corset met haar handen wapperen, met de ogen rollen en constant in de verkeerde camera kijken noem ik niet echt goed presenteren. als ze nou nog kon zingen, maar nee, dat deden marga en jose toch echt beter blijft alleen beledigen en een spagaat over. zo dat moest ik ff kwijt.

Gast
Anoniem
november 13, 2008 20:16

hahaha hij is het… W

Gast
jerk
november 13, 2008 19:15

Gordon???Is dat die kale krullekop?

Gast
Kapitein De Loodsboot
november 13, 2008 18:12

Gordon wil Gerard Joling liever niet meer in zijn leven zegt een zanger de zanger en mens Gordon die zich een topper noemt. Het zou slecht voor hem zijn. Hij zou zich ook af kunnen afvragen of Gerard Joling hem liever ook niet in zijn leven wil. Of wellicht wat heftiger. Zou het niet prettig zijn voor velen in Nederland dat Gordon voorgoed vertrekt naar zijn huis in Zuid-Afrika. Maakt hij ook geen deel meer uit van Nederland. Opgeruimd staat netjes valse Topper. En Gerard Joling je doet het voortreffelijk. Vooral doorgaan, sympathieke vent.

Gast
Mart
november 13, 2008 18:02

Reactie op //DESH\: inderdaad, losertjes zijn het.
NL kan niet wachten…. tot het wordt opgedoekt :D

Gast
X-NewZ: 6 dagen. NL kan niet meer wachten!!
november 13, 2008 17:52

Reactie op //DESH\: Desh is helemaal in de ban

Gast
//DESH\\
november 13, 2008 17:40

Reactie op X-NewZ: 6 dagen. NL kan niet meer wachten!!: Nee NL kan niet meer wachten nee. En een week na de start stop je toch weer met die onzin net zoals TvTijd ofzo.

Gast
X-NewZ: 6 dagen. NL kan niet meer wachten!!
november 13, 2008 17:37

Wéër een reden erbij om niet naar X-factor te gaan kijken. Gorden X-factor=belachelijk maken kandidaten=weer is een rel=weer een ruzie=lage kijkcijfers.

RTL moet zich kapot schamen om zo’n iemand dienst te hebben. Succes met deze ””man””

Gast
Geer
november 13, 2008 17:06

Gezien het aantal reactie’s hier, is Gordon bijna net zo populair als ik. ;)

Gast
Anoniem
november 13, 2008 17:04

Reactie op Tjeerd: Nee Jantine is niet zwanger. Ik van de mannelijk geslacht heb ook bijna overgegeven Gordon is gewoon eng en vies

Gast
arno
november 13, 2008 16:34

Weg met Gordon uit ons leven!!!

Gast
Tjeerd
november 13, 2008 16:26

Reactie op Jantine: Overgeven, zo vroeg? Ben je niet gewoon zwanger?

Gast
Zelfsmijnnaamismooi
november 13, 2008 15:52

Ik wist niet dat sexparties bij je thuis, vol cocaïne en meerdere mannen, ook onder Boeddhisme vallen.

Deze man is zo verschrikkelijk hypocriet. Gerard is ook niet brandschoon, is zich bewust van zijn publieke imago, maar wat is daar mis mee, hij is tenslotte artiest.

Maar Gordon slaat werkelijk alles. Feit is… dat Gordon in zijn eentje niet echt een publiekstrekker is.

Gerard heeft in Life & Cooking nog gezegd dat hij aan De Toppers veel te danken heeft in zijn carriere. En vergeet niet dat hij door dat programma weer meer in de spotlights kwam. Net als eerder met zijn eigen soap: Only Joling. De echte klapper was Joling & Gordon. Was simpelweg briljante combi.

Maar…
Gordon solo = leuk in 1991, geen succes daarna
Gordon & Replay = leuk geweest
Gordon & Joling over de Vloer = leuk
Gordon in Gillend Naar Huis = niet zo leuk
Joling als presentator = succesvol
Gordon in Singing Bee = arrogantie die de kijker niet pikt
Toppers met Joling = succes
Toppers zonder Joling = moeten we nog maar zien

Gast
Jantine
november 13, 2008 15:42

Ik heb bijna overgegeven van Gordons’s sneue vertoning vanmorgen bij Goedenmorgen Nederland.

Gast
SBS less
november 13, 2008 15:41

Gordon in het kort:
– ruzie met vele mensen (vrienden, collega’s leiding van een zender)
– beschuldigd Joling als oorzaak van de tia van de manager
– wil een kandidaat van idols een nekschot geven
– roddelt er lustig op los (zie optreden van vanmorgen)
– komt afspraken niet na (optredens niet doen zoals bij Million Dollar Wedding of te laat komen zoals laatst bij een miniconcert)

En deze persoon praat nu over vergeven, Boeddhisme, “bepaalde mensen” en slechte invloed van anderen op hem?????

Deze jongen is op dit moment heel goed de weg kwijt en ik hoop dat er mensen in zijn omgeving weer tot de realiteit kunnen brengen, want ik ben echt bang dat dit anders verkeerd afloopt met hem. Hij lijkt steeds meer in een eigen wereldje te gaan leven en de omgeving slechts als gevaarlijk en slecht te zien.

Gast
Maarten
november 13, 2008 15:20

Ik vind het echt idioot wat Gordon zegt.

Gast
Dennis
november 13, 2008 15:16

Wat een sukkels om CONSTANT tegen elkaar bezig te blijven via de media.. Zeg toch gewoon een keer NO COMMENT.

Gast
Erik
november 13, 2008 15:15

als gordon niet uitkijkt issie straks voor altijd van de buis. wat een eikkel!!!. dit word ook een beetje vervelend aldoor dat negatieve nieuws van gerard en gordon. (ik bdl gerard niet negatief ermee) het gaat mij echt om gordon!.

Gast
©hiel
november 13, 2008 15:11

Zei ‘ie gister ook al in En dan nog even dit. Gaat goed dat positief zijn :lol:

Gast
Anoniem
november 13, 2008 14:51

Whahaha Gordon het is om te lachen hoe dom je bent man! En dan nu het zielige, gekweld slachtoffertje spelen? Gordon, jij hebt zo`n ontzettende bord voor je kop dat ik me afvraag of je ooit wel gelukkig kan worden in het leven… Sander jou nieuwe lover, kom op Gordon grow up, wake up denk je echt dat deze jongen met jou zijn leven wil delen? wat heb je hem te biieden man?? NOTHING!!! Geniet nog maar van hem binnenkorte heeft die wat hij wou en dan ben jij weer alleen… Gordon jij bent een triest, ongelukig ouwe man.. VERDWIJN please

Gast
Anoniem
november 13, 2008 14:49

Reactie op nick:
Gordon is gewoon een relnichtje ;)

Gast
Anoniem
november 13, 2008 14:46

laat die Gordon aub wegblijven is niet de moite waard, binnen 2 jaar bestaat de floppers niet meer

Gast
Anoniem
november 13, 2008 14:44

Gordon heeft de uistraling van een verlepte schoonmoeder die je op zondagmiddag de deur uit kijkt. Als je hoort wat ei helemaal te vertellen heeft gaat het niet verder dan opmerkingen over het mannelijk geslachtsdeel en holtes waar de zon nooit schijnt. Meneer vindt zichzelf toch zo leuk!! ik moet er niet aan denken zo`n een type in je vriendenkring te hebben. Ga lekker wat doen Gordon, vooral ergens ver weg.

Gast
Gordon
november 13, 2008 14:39

Kleine aanpassing: Dus ik moet eigenlijk ook zelf in de spiegel moeten kijken….

Gast
Anoniem
november 13, 2008 14:38

De toppers hadden beter met Joling door kunnen gaan IPV met Gordon, die maakt misselijke grappen over de rug van andere mensen, zielig figuur. Bahh

Gast
Gordon
november 13, 2008 14:37

Hoi &*#!Michael!#*&%^ leuk dat je het zo voor me opneemt. Thnx ;-)

Maar ik maak zelf ook altijd met iedereen ruzie, zelfs met mijn broer en moeder. Dus ik eigenlijk ook zelf in de spiegel moeten kijken….

Gerard was wel de TOPPER van de Toppers en tijdens de twee laatste concerten was Gerard de enige Topper met actuele Tophits. Rene zingt al jaren medleys met hits uit vervlogen tijden.

Ik ben bang dat we de echte TOPPER Gerard nog heel erg gaan missen. En dat de belangstelling voor de Toppersconcerten dit jaar veel minder zou zijn!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen