SBS: ‘Nieuw televisieseizoen uitmuntend begonnen’

Foto: Nick van OrmondtMet een gezamenlijk marktaandeel van 29 procent was de SBS Groep in de maand augustus groter dan de Publieke Omroep en RTL Nederland. Dat laat een woordvoerder van SBS vandaag weten. Volgens de zegsman is dat bijzonder. “Het is een opvallende prestatie gezien de Olympische Spelen die gedurende 16 dagen bij de Publieke Omroep te zien waren.” Vooral SBS 6 scoorde een hoog marktaandeel. “Popstars was in augustus het best bekeken programma, buiten nieuws en sport.

SBS 6 scoorde goed met Popstars, dat tijdens de eerste aflevering 1,5 miljoen kijkers wist te boeien. “En het marktaandeel in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar mag met 30,1% afgelopen vrijdagavond ongekend hoog genoemd worden. Ook Het Beste Idee van Nederland dat prime time op zaterdagavond is gestart in augustus presteerde uitstekend“, aldus de woordvoerder van SBS 6.

Haar marktaandeel van 14,2 procent dankt SBS 6 onder meer aan ‘Het Beste Idee’. “Met een marktaandeel van 20,9% wist dit familieprogramma bij uitstek de concurrerende programma’s Million Dollar Wedding en Op zoek naar Joseph achter zich te laten. Ook het gisteravond gestarte consumentenprogramma Red Mijn Vakantie overtrof alle verwachtingen met meer dan 1,5 miljoen kijkers.”

NET 5 zorgde met een marktaandeel van 7,6% voor de beste augustusmaand in de afgelopen zes jaar. “Het nieuwe seizoen van Het Blok ging zeer voortvarend van start op de woensdagavond gevolgd door nieuwe afleveringen van Grenzeloos Verliefd. Het nieuwe seizoen van Desperate Housewives op de dinsdagavond scoorde in de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar een marktaandeel van 21,4%. De nieuwe serie Pushing Daisies ging uitstekend van start met een gemiddeld marktaandeel van 16,4% in diezelfde doelgroep. Ook de bovennatuurlijke zondagavond met Ghost Whisperer, Medium en Supernatural blijft een vaste waarde.”

Veronica presteerde ook in augustus uitstekend en haalde een marktaandeel van 7,3%. “In de voor de zender belangrijke doelgroep Mannen 20-34 jaar was Veronica met 10,2% de vierde zender van Nederland. De auto-avond op vrijdag ging met nieuwe afleveringen van Top Gear en De Grote Beurt uitstekend van start“, zegt hij. “In de doelgroep van Veronica behaalde beide autoprogramma’s respectievelijk 19% en 19,5%. De comedy’s in de vooravond blijven scoren en ook de maandagavond met Navy NCIS, Threat Matrix en Medical Investigation staat nog steeds als een huis.”

Genoemde aandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49, tenzij anders vermeld.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen