RTL Nederland: ‘Sterk begin nieuw televisieseizoen’

RTL Nederland is het nieuwe tv-seizoen ‘sterk’ begonnen. Vorige week behaalde de zendergroep een marktaandeel van 31,9 procent. Dat laat een woordvoerder van RTL Nederland vandaag weten. “Bij familiezender RTL 4 (doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar) keerden RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden afgelopen week sterk terug en het nieuwe Uitstel Van Executie en Het Zesde Zintuig: Plaats Delict werden ook zeer goed ontvangen met allebei 1,1 miljoen kijkers.

Met ingang van maandag 25 augustus keerden bekende programma’s terug en vond een aantal nieuwe programma’s voor het eerst hun weg naar de huiskamers. “In deze eerste week werd door de RTL-zenders een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar bereikt van 31,9 procent. Op maandag en dinsdag kwam dit percentage zelfs boven de 36 procent uit. De komende week gaan nog meer nieuwe RTL-programma’s van start.”

Bij RTL 4 drong Million Dollar Wedding met een zenderaandeel van 18,6 procent meteen door tot de dag top-5 wat betreft Boodschappers 20 – 49 jaar. “Het totale zenderaandeel van RTL 4 in haar doelgroep kwam deze week uit op 14,9 procent.”

Bij RTL 5 (doelgroep 20 – 34 jaar) vielen de eerste week vooral America’s Next Top Model, Wie Is De Chef en de film In Her Shoes op, aldus de zegsman. “Expeditie Robinson realiseerde gisteren met de eerste aflevering een zenderaandeel in de RTL 5-doelgroep van maar liefst 22,4 procent en RTL 5 haalde in de eigen doelgroep over de hele eerste week een zenderaandeel van 9,9 procent.”

Mannenzender RTL 7 (doelgroep Mannen 20 – 49 jaar) deed de eerste week “goede zaken” met de nieuwe vooravond (‘The Knight Rider’ en ‘Married With Childeren’) en ook de films ‘Rising Sun’, ‘Down Periscope’ en ‘Spartan’ werden goed ontvangen. “De film ‘Cutthroat Island’ leverde afgelopen zaterdag een zenderaandeel in de doelgroep van RTL 7 op van 11,9 procent. RTL 7 scoorde over de hele eerste week een zenderaandeel van maar liefst 8,4 procent in de doelgroep.”

Vrouwenzender RTL 8 (doelgroep Vrouwen 20 – 49 jaar) ging afgelopen week met een “hoog zenderaandeel” in de eigen doelgroep uit de startblokken: 4,0 procent in de eerste week van het nieuwe seizoen. “Onder meer de films ‘Big’ en Crash Course’ droegen bovengemiddeld bij aan dit resultaat. Het nieuwe Nederlandse programma ‘The Irish Matchmaker’ is vanaf donderdag te zien bij RTL 8.”

De komende werkweek beginnen bij RTL 4 Herrie Aan De Horizon, De Naakte Waarheid en Help, Mijn Man Heeft Een Hobby terwijl Het Moment Van De Waarheid, Postcode Loterij Wat Schat Je en het vierde seizoen Gooische Vrouwen het weekend van RTL 4 gaan aanvullen. Vrijdag staat de tv-première van de film The Da Vinci Code op het programma.

Deze week start op RTL 5 de nieuwe vooravond met elke werkdag Can’t Buy Me Love en ook Rock Nation, So You Think You Can Dance en Hoe Word Ik Mama In Amsterdam-Zuid beleven deze week hun première bij RTL 5.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen