‘Nickelodeon houdt marktleiderschap onder kinderen vast’

Nickelodeon heeft er wederom een “ont- zettend goede maand” op zitten. Binnen de doelgroep 6 tot 12 jaar en in het tijdvak 6 tot 20u behaalde Nickelodeon met 31,8 procent marktaandeel de beste julimaand ooit. Dat meldt Nickelodeon vandaag. “Ook in het tijdvak 6 tot 18u was Nickelodeon met een marktaandeel van 31,9 procent ruim marktleider“, vertelt de persvoorlichter van het tv-kanaal. “De grootste concurrent had in juli een achterstand op Nickelodeon van bijna vijf procent.”

In juli werd 46% van de tijd dat kinderen naar kindertelevisie keken, besteed bij Nickelodeon. Het verschil ten opzichte van de eerstvolgender concurrent is maar liefst 14,6%. “Van de 10 best bekeken programma’s in juli binnen de doelgroep 6-12 jaar zijn er 7 van Nickelodeon. Ruim 100.000 kinderen in de leeftijd 6-12 jaar keken maandag 7 juli naar Nickelodeon’s Ricky Sprocket, wat daarmee het best bekeken programma op een kinderzender in juli 2008 was.”

Nickelodeon start de komende maand in Nederland onder andere met de nieuwe serie ‘Barnyard’. Aanvullend staan er nieuwe afleveringen van de hitserie Fairly Odd Parents gepland. “In februari van dit jaar scoorden nieuwe afleveringen van Fairly Odd Parents de hoogste kijkersaantallen ooit voor een kinderprogramma op Nickelodeon in de Verenigde Staten. De special Fairly OddBaby – waarmee ook Nickelodeon in Nederland het nieuwe seizoen aftrapt – trok daar maar liefst 8.8 miljoen kijkers.”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen