SBS-groep: ‘Op een na hoogste marktaandeel ooit’

SBS Broadcasting heeft de maand mei afgesloten met een marktaandeel van 28,7%. Alleen in augustus vorig jaar wisten de drie zenders dit percentage te overtreffen en daarmee scoorde SBS in mei het op een na hoogste aandeel ooit. Dat meldt SBS vandaag. SBS 6 tekende voor het hoogste meimarktaandeel in de bijna 13-jarige historie van de zender met 13,8%. “Met name prime time (20.30-22.30 uur) groeit SBS 6 explosief en laat de zender RTL 4 en Nederland 1 ver achter zich.

Waar SBS 6 over mei 2007 een marktaandeel van 11,8% noteerde, komt de familiezender in mei 2008 tot een gemiddeld marktaandeel van 13,8%; een groei van 17%. “Met name prime time (20.30-22.30 uur) groeit SBS 6 explosief en laat de zender RTL 4 en NL 1 ver achter zich. Maar ook in de vooravond en late night presteert SBS 6 beter dan een jaar geleden“, laat een woordvoerder van SBS weten.

Grote uitschieters in mei waren naast de oefeninterlands van Oranje, de uitzending van Peter R. de Vries, misdaadverslaggever over de Puttense moordzaak en de vrijdagavondshow Holland’s Got Talent. Naar het slotstuk van de finale van deze nieuwe succesvolle talentenjacht keken afgelopen vrijdag bijna 1,8 miljoen mensen. Ook Wegmisbruikers, De Afvallers XXL, Groeten uit de Rimboe en de documentaires over Josef Fritzl behaalden hoge kijkcijfers. En vanzelfsprekend wisten Hart van Nederland en Shownieuws ook in mei weer een miljoenenpubliek te bereiken.”

Ook NET 5 was in mei succesvol. Met 7,5% boekte de vrouwenzender de hoogste score van dit jaar en de beste maand sinds december 2005. “Natuurlijk blijven de series Grey’s Anatomy en Ugly Betty goed presteren, maar ook het op maandag nieuw gestarte Army Wives belooft veel voor de toekomst. De nieuwe mode-avond op woensdag ging ook zeer goed van start. Model in 1 Dag met Robine van der Meer kwam tot het hoge marktaandeel van 18,2% in de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar. De films op donderdagavond met in mei o.a. Two Weeks Notice, Catch Me If You Can en Runaway Bride blijven het goed doen, net als de boven- natuurlijke zondagavond met achtereenvolgens Ghost Whisperer, Medium en Lost.”

De Meimaand Filmmaand van Veronica is wederom een succes te noemen met een marktaandeel van 7,4%. In de voor Veronica belangrijke doelgroep Mannen 20-34 jaar behaalde de zender een marktaandeel van 10,7% waar vorig jaar mei nog 9,6% werd genoteerd. “Filmtitels als Indiana Jones and the Last Crusade, Lara Croft, Spartacus, Four Brothers en Gladiator zorgden voor buitengewoon hoge marktaandelen. De woensdagavond met de series NCIS, Medical Investigation en het nieuwe Threat Matrix blijft zeer goed scoren, net als de maandagavond met de nieuwe Amerikaanse hitserie Jericho. Ook de auto-avond op vrijdag blijft staan als een huis met Wegmisbruikers, Top Gear en De Grote Beurt met Suzanne de Jong.”

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen