RTL: ‘Nieuwe 5 Uur Show is te duur’

Over de kritiek van Ruud de Langen van mediabureau Mindshare op het uitblijven van een nieuwe 5 Uur Show haalt RTL de schouders op. “Dat waren andere tij- den. Die programma’s stopten omdat ze een ouder publiek trokken“, zegt een zegsvrouw in het AD. “We sluiten ons zeker niet af voor samenwerking met adverteerders. Maar het mag niet te veel geld kosten. Het grootste deel van ons tv-budget gaat op aan de avond, omdat we daar nu eenmaal het beste onze doelgroep bereiken.

Ruud de Langen van Mindshare, dat reclamezendtijd inkoopt bij zenders, vindt de middagprogrammering op tv teleurstellend. “Er is tegenwoordig meer vraag naar reclamezendtijd dan de zenders in de avonduren kunnen leveren. Dus is de middag een welkome aanvulling“, zegt hij in het AD. “We hebben zowel bij RTL als SBS voorgesteld om samen nieuwe programma’s te ontwikkelen. Dan moet je denken aan gesponsorde dingen als Life & Cooking, Campinglife en Eigen Huis en Tuin, maar dan voor overdag. In elk geval iets beters dan 367ste aflevering van dr. Phil.

RTL 4 heeft de stekker van Myrna Goossens Aperitivo eruit getrokken. Volgens Ruud de Langen moet een opvolger gezocht worden. “Waar zijn de tijden gebleven van de 5 Uur Show en Koffietijd!? Die programma’s haalden enorme kijkdichtheden. Al moet je ze natuurlijk wel vertalen naar de tijd van nu.

SBS verkondigt eenzelfde geluid. “Een dagelijkse talkshow kost handen vol geld. Dat moet wel opgebracht worden. Als we een goed format en een goede commerciële partij vinden, staan we zeker open voor samenwerking met adverteerders voor onze programmering overdag.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen