Nederland 2 start vanaf 1 april campagne: Opinie en debat
Nederland 2 start op 1 april met de campagne ‘Opinie en debat: Altijd bij 2’, bestaande uit commercials op televisie, advertenties in kranten en tijdschriften en banners op internet. Dat meldt de NPO vandaag. Nederland 2 programma’s als De leugen regeert (VARA), Het elfde uur (EO), Het hof van Joosten (VARA), NOVA (NOS, NPS, VARA) en ook Rondom 10 (NCRV) staan centraal. “De campagne is onderdeel van een aanpak om het profiel van Nederland 2 te versterken“, aldus een zegsvrouw.
Om het profiel te versterken worden kenmerkende onderdelen uit de programmering van Nederland 2 uitgelicht en bij een brede groep onder de aandacht gebracht.
Tijdens de Boekenweek was dat de literaire programmering, deze maand zijn dat de opiniërende programma’s. “In de zomer wordt uitgebreid stilgestaan bij culturele evenementen als Oerol, Uitmarkt en Prinsengrachtconcert en dit najaar bij de Amerikaanse verkiezingen. Het gaat in alle gevallen om actuele thema’s, waardoor campagne en programmering elkaar versterken.”
Jeroen Kramers, manager marketing en promotie: “Uit onderzoek van KLO blijkt dat de doelgroep de programmering rondom de Boekenweek heel goed vindt passen bij Nederland 2. Programma’s als De avond van het boek (NPS) en Van Kooten en De Bie: Van oude jongens krentenbrood (VPRO) zijn goed bekeken en gewaardeerd. Kijkers geven zelfs aan hierdoor ook meer te gaan lezen. Door in een multimediale campagne de actuele zenderprogrammering centraal te stellen, wordt niet alleen de positie van Nederland 2 versterkt, maar ook haar publieke taak onderstreept.”
Per 1 april is ook meer informatie over de campagne te vinden op altijdbij2.nl.