Eigen kanaal FAN gelanceerd: ‘Ook met nieuwsshow’

Het nieuwe TV-kanaal FAN ‘Jouw wereld in beeld’ start om zes uur vanavond met uitzenden. Deze week heeft televisieproducent FAN – dat pas haar samenwerking met RTL zag eindigen – overeenstemming bereikt met UPC en kleine kabelexploitanten over digitale èn analoge doorgifte van de nieuwe zender. Dat meldt FAN TV vandaag. Hierdoor zijn bekende FAN-programma’s als Woon en Klusmagazine binnenkort ook in zo’n 75% van de huishoudens zònder digitale ontvanger is te zien.

Televisieproducent FAN had al eerder overeenstemming bereikt over digitale doorgifte van de zender met de grote kabelexploitanten Casema, @Home en Multikabel (kanaal 118), CAIW (kanaal 52) en DELTA Kabelcomfort (kanaal 145). Daarnaast zendt FAN ook uit via diverse kleine kabelexploitanten als Kabel Noord en St. CAI Harderwijk. Het grote UPC volgt nu. “FAN is uiteraard zeer verheugd met deze ontwikkelingen.”

Bovendien gaat UPC de FAN-programma’s zelfs aanbieden via video-on-demand (VOD). “De kijker kan dan zelf bepalen welk programma hij wil zien en wanneer!”

FAN ‘Jouw wereld in beeld’ zal 24 uur per dag, zeven dagen per week voornamelijk informatieve tv-programma’s gaan uitzenden voor iedereen in de leeftijd van 20 tot 65 jaar. “Primair richt de zender zich hierbij op de doelgroep 35-65 jaar, een doelgroep die in het huidige zenderaanbod is ondervertegenwoordigd.”

FAN hanteert een horizontale programmering. “Gebaseerd op het kijkgedrag van de doelgroep is die zo samengesteld dat ’s ochtends vroeg en ’s avonds laat de zender een mannelijk profiel heeft met programma’s als ‘AutoXperience’, ‘MotorXperience’ en de documentaireserie ‘Jongensdroom’ rond autocoureur Robert Doornbos.”

Overdag geldt een vrouwelijk profiel met de programma’s Woon en Klusmagazine, Tuinmagazine en Thuis in Nederland, aangevuld met Reismagazine en de bekroonde serie Een baby’s wereld. “In de avondperiode richt de zender zich met een gevarieerd programma-aanbod op zowel vrouwen als mannen.”

Het aanbod van FAN ‘Jouw wereld in beeld’ wordt op korte termijn uitgebreid met een dagelijks Vrouwenmagazine en Mannenmagazine, een Businessmagazine èn een eigentijds nieuwsprogramma dat in nauwe samenwerking met Dagblad De Pers en de IEX media groep zal worden geproduceerd.

Lees ook: ‘RTL Nederland verbreekt samenwerking met producent FAN

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen