RTL Nederland begint campagne voor beter milieu

RTL Nederland start deze zaterdag een crossmediale campagne van een jaar die tips voor energiebesparing onder de aandacht brengt. “Energiebesparing voor een beter milieu is hét gesprek van de dag“, verklaart een woordvoerder. Zelf zegt RTL zeer milieubewust te zijn. “Zo is de studio van RTL Nieuws volledig uitgelicht met LED-verlichting, wat een aanzienlijke energiebesparing oplevert. Tevens wordt hiermee bespaard op air- conditioning, omdat Led-verlichting bijna geen warmte afgeeft.

Uit recent onderzoek van HIER blijkt dat ruim 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het klimaat. Daarom hebben RTL Nederland, Procter & Gamble en HIER een gezamenlijk goed voornemen: Tikkie Terug. Alle Nederlandse huishoudens worden opgeroepen tot energiebesparing.

De aftrap van de campagne van RTL Nederland staat in het teken van wassen op 30 °C. “Procter & Gamble brengt in januari vernieuwde Ariel op de markt, een wasmiddel dat zelfs op 30 °C stralend schoon wast“, zegt een woordvoerder van RTL. “Dit ’tikkie terug’ kan tot 40% energiebesparing opleveren per wasbeurt en als alle Nederlanders deze tip opvolgen levert dit een substantiële besparing op.

In de loop van het jaar zullen verscheidene tips worden uitgelicht op internet en in de programma’s en reclameblokken van de televisiezenders van RTL Nederland. “RTL Nederland is met vier televisiezenders (RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 ) marktleider in de Nederlandse mediawereld“, legt de woordvoerder uit. “Milieubewustheid is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering. Zo zijn de kantoren van RTL Nederland bijna geheel voorzien van tl-verlichting en spaarlampen en wordt na inschakeling van het alarm alle verlichting automatisch uitgeschakeld.

Minister Cramer van Ruimte en Milieu ziet veel heil in energiebesparing om zo de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. “Elke bijdrage van consumenten en bedrijfsleven is belangrijk“, vertelt minister Cramer. “Energiebesparing is ook echt mogelijk. En dat is goed voor het milieu én voor de portemonnee.”

P&G bedient consumenten in meer dan 180 landen met als missie het produceren van merkproducten van superieure kwaliteit die het leven van consumenten verbeteren. De HIER Klimaatcampagne is een initiatief van 40 maatschappelijke organisaties die zich samen sterk maken om het klimaatprobleem aan te pakken.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Groeit Jan Versteegh ooit uit tot een A-ster?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen