Yvon Jaspers: ‘Marc-Marie en ik wilden altijd al kerstshow’

Marc-Marie Huijbregts en Yvon Jaspers zijn deze week te zien in hun eigen kerst- spelshow Kerst met Marc-Marie en Yvon, in het tijdslot van De Wereld Draait Door. In drie spelronden nemen zij het met hun kandidaten tegen elkaar op in drie spelronden met nutteloze, interessante en karaoke vragen rondom kerst. Yvon is blij met de show. “We zeuren er al jaren om, van: ‘We willen samen een kerstpro- gramma!’ Nu is het er van gekomen. Het voelt helemaal niet als werk. Ik verheug me er enorm op.

Volgens Yvon, die Marc-Marie haar “beste vriend” noemt, is het programma ultiem om in de kerstsfeer te komen. De uitzending van vanavond werd afgelopen zaterdag opgenomen, vertelt Yvon bij de VARA. “Wat je ziet is Marc-Marie met 25 pastoors. En ik met 25 vroedvrouwen. Die missen de kerst, want ze moeten werken. Ze gaan met ons kerst vieren. Ze nemen het tegen elkaar op: wie weet het meest van kerst?

Ook Marc-Marie geniet van de opnamen. “Heel lang wilden wij samen zo’n soort programma maken. Wij vonden het altijd zo jammer dat voor kerst alle leuke dingen ophouden. Dan is er voor de kerst nooit iets leuks op televisie.

Marc-Marie is ‘bloedfanatiek’, zegt Yvon. “Hij kan helemaal niet tegen zijn verlies.” De cabaretier verdedigt zich: “Thuis zeiden ze altijd: als je een spel speelt, dan gaat het er ook om dat je het spel serieus probeert te nemen…

De kerstshow van Marc-Marie en Yvon wordt gespeeld door kandidaten uit beroeps- groepen die normaal gesproken moeten werken met Kerstmis. Zo komen groepen tegenover elkaar te staan als brandweerlieden en boeren, dierentuinverzorgers en daklozenopvangmedewerkers en doventolken en taxychauffeurs.

In een alles beslissende finale nemen radiografisch bestuurde kerstkonijnen en/of kalkoenen het tegen elkaar op. “Ouderwetse gezelligheid voor een jong publiek dat in de donkere dagen op de bank kruipt om in de kerststemming te komen.

Kerst met Marc-Marie en Yvon is deze week iedere werkdag van 19.30 tot 19.55 uur te zien bij de KRO op Nederland 3. (Foto: Roland J. Reijnders)

17 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
abdourahman
juni 20, 2010 17:04

hello i am looking for a friend so that he or she can help for me to pay my school

Gast
René[vanGee]
december 18, 2007 21:22

@!#Michael#!

“mensen horen t woord hoer en niet de bedoelde boodschap!”

Tja als mensen niet willen lezen of horen dan is dat gaat het niet omdat de schrijver of spreker te verwijten he?

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 20:40

@ René van Gee

Nee, je hebt het leuk verpakt! En daar is dan ook alles mee gezegt. Even goed verkapt Als Albert Verlinde Mariska Hulsher voor hoer uit maakte, eigenlijk bedoelde hij dat ze puur en alleen aandachtsgeil en media verslaafd is, kwam er alleen beetje lullig uit.

Dat is het zelfde als het zeggen dat iemand zich gedraagt als een pseudo hoer, mensen horen t woord hoer en niet de bedoelde boodschap!

Gast
diana
december 18, 2007 19:53

marc marie is gewoon leuk, maakt niet uit wat ie doet als ie maar op tv is!!! en yvon erbij is best gezellig……..!

Gast
René[vanGee]
december 17, 2007 23:47

@!#Michael#!

Leer eens lezen. Ik heb niemand voor hoer uitgemaakt, maar ja daar heb jij geen verstand van.

Gast
!#Michael#!
december 17, 2007 23:30

@ Chiel

Ja denk ook dat dit gaat floppen …

Gast
!#Michael#!
december 17, 2007 23:30

@ Rene van Gee

Achja t is wel iets voor jou maar je bent weer een behoorlijke asociale onbeschofte hork!

Susan Visser en Linda de Mol hoeren? Het zijn twee pittige dames die zich modieus stoer maar toch vrouwelijk durfen te kleden!

En als dat iemand tot HOER bestempeld dan heb je een draadje los! Kijk eens op straat! daar lopen zon beetje moderne en zelf respecterende Nederlandse vrouw kleed zich vergelijkbaar met De Mol en Visser!

Om je uitspraak in een contrast te zetten, het is net zo achtelijk uitspraak als wanneer iemand zou zeggen dat jij Big Brother Kelly’s pooier bent!

Echt laat mensen toch eens in hun waarde, zelfs als het niet in t straatje van Rene van Gee past :?

Gast
Chiel
december 17, 2007 21:27

Morgen is het VÁST leuker….

220.000 kijkers gok ik

Gast
René[vanGee]
december 17, 2007 12:49

@Sebas,

Ze zegt meteen zelf meteen al dat ze niet truttig is, dus dan maakt het imgao niet uit. Blijft het feit dat het een leuke meid is en een fris verschil is tussen al die andere gelebberde boterhammen die zichzelf helemaal geweldig vinden

Gast
Mark
december 17, 2007 11:45

Ik vond Yvon en Marc-Marie al heel grappig samen in Wie is de Mol, dus ik ga wel kijken!

Gast
elwin
december 17, 2007 11:42

Oh, ga zeker kijken. Marc-Marie is zo grappig, ja da’s echt waar! Nee, da’s geen grapje, nee, da’s echt waar!

Gast
Sebas
december 17, 2007 11:28

@ Rene… ze heeft tijdens de vorige reeks van Ranking The Stars constant geroepen dat ze van dat truttig imago af wilde en dat ze helemaal niet zo is…

Gast
Patrick
december 17, 2007 10:56

Zoals ze dit in de wereld draait door omschreven is dit afgeleid van M/V.
wel orgineel voor de kerst, dus ben benieuwd.

Gast
René[vanGee]
december 17, 2007 10:55

@Sebas

Wat is er mis met het imago van Yvon? er is niets truttigs aan. Zij kiest er gewoon voor om niet half naakt of als een soort van pseudo hoer als Linda de Mol of Susan Visser het scherm te vullen.

Yvon is gewoon een leuke frisse meid zoals je die op de Nederlandse televisie nog maar zelden ziet

Gast
Sebas
december 17, 2007 10:52

Kan Yvon eindelijk eens van dr truttige imago afkomen…

Gast
Jan
december 17, 2007 10:23

Lijkt me een leuk duo. Ik ga vanavond zeker even een kijkje nemen…

Gast
Margriet
december 17, 2007 09:46

Dit lijkt me echt een leuk programma! Lekker om in de kerstsfeer te komen, al vind ik het jammer dat De wereld draait door stopt. Is volgens mij de enige programmaserie die speciaal aan kerst besteed is. De rest komt allemaal in een kerstjasje of met een kerstdecor.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen